Hjo 9 december 2011

Igår varnade de för snöoväder och det var inte utan en viss oro jag tittade ut i morse. Jag och min trogna plastletarkompis Lena i U+L hade pratat om att åka en sväng till Hjo och det var ju inte så lockande i snöyra. Men det hade knapps snöat alls och det höll upp så vi gav oss iväg.
Men vi hade inte kommit längre än till Tidaholm då regnet fulkomligt öste ner, men som de tappra kvinnor vi är fortsatte vi. (Man kan ju alltid gå på hem och hobby och ta en långfika i Hjo)
Men ju närmare vi kom destå bättre väder! Snön var borta och det är ju ingen nackdel när man ska leta på marken under stenar. Vi traskade in till "döda skogen" och letade en grusig sten. Hade ingen aning om vad det kunde vara förrän Lena utropade, jag tror jag hittat den och visst var stenen grusig!
Vi letade vidare, konstaterade att hjo har många räkburkar i ickekamopåsar och åkte sedan ner till strandpromenaden.



Då infann sig undret! En lucka bland molnen och solen visade sig några minuter!!!!! Snabbt bort till bilen och hämta kameran. Otroligt vackert denna gråa, mörka dag!


Men att leta cacher såhär nära vattnet är inte helt lätt när det blåser halv storm. Stor risk att burken försvinner ut till sjöss.
Som tur var hittade jag denna redan i våras men Lena blev allt lite blöt.

Dykning förbjuden! Ingen risk idag inte, vi gick och fikade i stället. 
bojips cache nr 1300 som hittades häromdan behövde ju firas!
Trackback
RSS 2.0