Tibro, en solig kväll!

Tibro är en rätt aktiv geocachingstad. Nu hade det kommit flera nya gömmor där sedan vårt senaste besök när snön låg vit på marken. Denna kväll var vädret underbart vackert och det var egentligen två gömmor som lockade!
Dels var det Tibro Okända Platser #14 Dubbeltrubbel, men eftersom den låg en bit utanför Tibro åt fel håll så väntade vi med den. Det visade sig sedan att vi får vänta länge med den, då vi helt enkelt glömde bort den denna kväll. Får väl skylla på min fantastiska teflonhjärna som jag dras med just nu.
Men den andra huvudmålsgömman började vi för sökerhets skull med. ThreeSixty av en Västeråscachare. Efter lite räknande fram och åter på hemmaplan, fick jag fram koordinater som blev godkända och platsen uppsöktes. Wow! En riktigt fin gömma!!!!!! Lena fick stå för arbetet med att få fram loggboken, själv fick jag hämta pennan som låg kvar i bilen, men så var det ju jag som hade bilnyckeln.........
Titticc har pratat så gott om Kenth.K och hans gömmor uppe i Västerås och när vi hittade denna gömman så förstod jag vad som väntade oss däruppe.
 
Vidare till  Tibro Nature Power Station. Vilket fint ställe!
 
Vi gick runt och funderade på hur vi skulle komma fram till trolig plats.
Alternativen var: Hasa ner för stup ca 2 meter eller gena över ån.
Vi valde åvägen men det gick utmärkt att hoppa från sten till sten så det var inte speciellt äventyrligt.
 
En annan gömma som var lite kul var 1435. Trodde det här med järnvägsräls inte var så komplicerat men det fanns en hel del att berätta om det. Hinten var att vi skulle medta 1 meter snöre, tejp eller multiverktyg.....Hm, det hade vi inte, men Lena hade ändå resurser så en logg blev det även här!
 
Den belysta Eken.
 
Vet inte hur många gånger vi pratat om att ta just denna gömma. Jag är glad att vi inte gjorde ett besök förra gången, så mycket svårare med snö...........
 
 
En riktig sparbanksek!
 
Rastrundan
 
 
Försök att se ut som en hund sa Lena och jag gjorde det första som föll mig in.
Upptäckte sedan att det kom en man lite längre bort med två riktiga hundar som tittade lite förundrat.......
 
 
 
Ja så var det ju då dags för fika. Som tur var hittade vi några andra stolar som var lättare att komma till.
Sista gömman för kvällen blev  "Grusplan".
Här lyckades vi med konststycket att av tre möjliga vägar till gömman välja de två dåliga.
En fin kväll i Tibro. 10 loggade cacher! Underbart!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0