121212 12x12

Inte bara geocachare gillar magiska datum. Det var ju ett antal som gifte sig och hittade på annat för att minnas detta annorlunda datum. Jag lär knappast få chansen att uppleva det nästa gång (om jag inte mot förmodan skulle råka bli sisådär 140 år) så det var bäst att passa på. Ja inte gifta mig alltså, det har jag redan gjort för många år sedan, men när det råkar vara ett event i grannstaden så är det självklart med ett besök där.
 
Det närmar sig ju jul och visst märks det! En gran helt i min smak!
 
 
Men vi hade ju pratat om att vi skulle cacha lite innan jag och Carina men det var ju det här med snön......
Så det blev en promenad med lite stadscaching i stället. Dagen till ära mötte vi även upp Malin som är en ny, mycket trevlig bekanskap. Tänk att det finns så många trevliga tjejer jag fått kontakt med tack vare geocaching.
Vi hade ett par riktigt roliga timmar innan eventet, jag gillar ju egentligen inte stadscaching speciellt mycket men i rätt sällskap så är det jättekul. Men vissa cacher är jag glad att jag redan loggat......
 
 
Snorhalt var visst ordet.......
 
klockan närmade sig det magiska klockslaget och vi gick mot boulognerskogen.
 
 
 
Vi samlas vid koordinaterna kl:12:00 för att "fira" denna historiska händelse. Eventet beräknas hålla på till 13:00.
Tidsschema:
12:00 Samling och mingel
12:12 Andlig intagelse av detta datum och klockslagsfenomen.
12:13-12:30 En liten "tävling"
12:30 Loggboken är tillgänglig
12:30-13:00 Intagande av föda, som man tar med själv. Typ fika/lunch.
13:00 Eventet slut

Vad man skall ha med sig(alla):
Soppåse(tom)
GPS( har man bara en i teamet så går det bra)
Kamera
Penna
Föda( fika/kaffe/lunch)
Sittunderlag/stol
 
Nästan 50 alias var anmälda, inte illa med tanke på att det var en vanlig onsdag!
 
 
 
Alla fick vi varsin lapp......
 
 
och sen började jakten.....
Vi skulle ta kort på de sakerna som stod på vår lista och bifoga loggen sen. Blev en viss förvirring när vi upptäckte att allas listor var olika varann. Jag blev tveksam i hur jag skulle hitta en motorcykel, känns som minst sagt helidiotiskt att ge sig ut med en sådan i snön men det finns ju förbudsskyltar.......
Underbart var det i allafall att se alla yra omkring och be att få ta kort på hundar, strumpor, frukter mm. Inte var dag man ber om att få ta kort på någons näsa (kran) heller........
 
Riktigt kul och när alla var återsamlade, så hade vi ju en del att prata om, matsäck avnjöts på stående fot, var lite för kallt för att sitta i snön. Men vackert var det med solen som tittade fram mellan träden.
 
 
Kaffe blev det sedan med tre generationer: tulca, titticc o son på Elins esplanad. Ett gott slut på denna härliga förmiddag!
Ett riktigt bra sätt att "fira" 121212.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0