Vintercaching vid Karstorpssjön

Jag tillhör dem som gillar att skriva loggar. Dessutom gillar jag att blogga om mina geoturer. Det är mitt sätt att få ut mer av geocachingen även efter besöket vid burken. Enligt en artikel blir man "lyckligare" av att först längta och planera inför något man gillar (i mitt fall bl.a geoturer), sen verkligen få göra det man gillar och till sist få återuppleva det i minnet. Allt enligt en "lyckocoach" jag läste om häromdan. Tro´t den som vill men CO uppskattar det förhoppningsvis, förutom jag själv.
 
Men loggen som Malin skrev om våran lilla utflykt igår är egentligen helt outstanding:
 
"Härlig promenad i trevligt sällskap i vackra omgivningar, en solig vinterdag, några loggade cacher. Och så lite fika sittandes lutade mot en tall i lä med utsikt över sjön, det är LYCKA!!"
 
 
Det är ju precis det som gör att jag uppskattar geocaching så mycket.
 
Livet är ibland inte lätt, Emellanåt blir det för mycket att orka med på en gång. Några behöver då ta hjälp av diverse mediciner. För mig är geocachingen mina "lyckopiller". På väg hem, efter varje utflykt jag gjort, känner jag mig alltid så mycket mer fylld av energi och mer redo att klara vardagens utmaningar igen.
 
Vi bor på norrsidan av ett berg. Det innebär att mellan lucia och trettonhelgen orkar inte solens strålar över bergskanten. Vad får man då göra om man som jag är en soljägare?
Jo, man kan ju alltid ta en rejäl promenad på ett par km för att komma ut i solskenet en stund i mitten av promenaden, annars kan man ju locka med sig en likasinnad geoentusiast ut i Karstorps skogar. Tack Malin för att du inte var ett dugg svårövertalad!
Det blåste isande kall vind denna dag men i lä, vid tallen i gropen var det alldeles underbart!
Tre väldigt olika gömmor hittade vi, och vi passade även på att ta oss ett uppfriskande vinterbad......
Eller snarare, så nöjde vi oss med att doppa var sin fot i blötan under snön. Jag fastnade och föll som en fura pladask på marken, men som tur var fanns inget vatten under snön just där, annars hade det väl varit mindre kul.......
Gömman vi var på väg till hette passande nog just Karstorp # Tallen.
Tänk att snö på marken kan kamouflera vatten under så otroligt bra.
De övriga två gömmorna var båda lite speciella och roliga:
Elementets födelsedag och Promenaden: Fotbollsplanen.
 
Naturen runt Karstorpssjön är verkligen fin och jag hoppas att det kommer mer gömmor där framöver!
 
 
Tre gömmor hittade denna gång, några härliga timmar ute i skogen tillsammans med en vän, jag begär inte så mycket mer egentligen för att må bra. En sådan tur att jag har den möjligheten!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tänkte faktiskt på dig och det du berättade om lycka och lyckoforskning när jag skrev den kommentaren i loggarna :D Tack själv för att jag fick följa med, jag hade verkligen jättetrevligt.

Svar: Jag med!!!!! Lyckoforskarna vet nog vad de talar om!
bojip

2012-12-29 @ 22:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0