Noll !!!!!!!!!!!

 
 Prime Meridian 
 
Det är något lustigt lockande med att ta sig till en plats bara för att få chansen att uppleva en massa nollor i gpsen........
När vår Londonresa bestämdes så fanns ju tanken på att ta oss till Greenwich med. Jag har varit vid observatoriet en gång tidigare i mitt liv, innan geocaching, så visst lockade ett återbesök.
Allt blir dock inte som man tänkt sig. Ena sonen blev sjuk en av londondagarna och vi fick mindre tid till det vi planerat göra. Dessutom var London dessa dagar i slutet av mars allt annat än varmt så utevistelse var mindre lockande.
Men då hittade jag ovanstående cache. Inte alls vid observatoriet men lagom för en rätt spännande tur. Enda gången jag använt linbana som transportmedel till cachen.
 
 
Inte långt från vårt hotell låg emiratens linbana till O2.
Till och med höjdrädda farmor fick vi med oss på iden att ta en linbanetur.
 
 
O2. Denna märkliga byggnad som ligger i en böj på Themsen.
 
 
Längs floden gick en gångbana och här vågade t.o.m solen visa sig några minuter. En fin om än lite kall promenad.
 
 
Nog visste jag att det var tidvatten i Themsen men att det skillde så mycket mellan ebb och flod!!!!!!
Lägsta blå markering symboliserar ebb och den högre blå flod!
 
Så efter en för vissa lång promenad var vi då äntligen där
 
 
Att detta var en plats där nollmeridianen passerade hade vi aldrig upptäckt utan denna lilla burk. Nog var det en spännande känsla att se alla nollorna!
Hade vi åkt till greenwich observatoriet så hade det inte visat noll heller då den linjen som finns där faktiskt inte är exakt på nollan. Tror de räknade fel en gång i tiden.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0