En skogspromenad med avslutande fika i en hästhage

Ja, det kan man väl kalla att bara vara. Det är väldigt rogivande att vandra i skogen. När snöfligor börjar singla stilla så tycker jag faktiskt att det bara är riktigt mysigt.
Fast egentligen vill jag ju ha vår nu, inte mera vinter.
 
Men det är sällan man får som man vill.
Nu när det snöar för fullt ute och det redan ligger 10 cm av den vita varan på marken känns det märkligt att det i början på veckan var nästan barmark.
I måndags tog vi en kort tur bortåt Mariestad igen. Det finns en serie med 5 gömmor i skogen vid Ek.
Det var en serie jag gillade pga att det gav mig en promenad i fin skog och tillfälle att bara vara här och nu. Inga tankar kan snurra runt, runt i huvudet och det är vilsamt.
 
 
 
Sen är det väl självklart att man ska använda den som är kortast till att göra sådana här höjdarjobb.
Det ökar ju på svårighetsgraden en aning!
 
En gömma som blivit kvar för oss båda är domarringen borta vid Tidavad. Det har känts så besvärligt att ta sig dit, men nu när marken var frusen gick det lätt! Till och med elstaketet var lättforcerat och in bland hästarna traskade vi. Som tur är höll de sig i den andra änden av hagen för jag gillar nog mest hästar på bild egentligen.
 
 
En av domarstenarna hade en perfekt nästan liten soffa och visst smakade fikat bra även här, fast matsäcken var begränsad! Pga att det skulle komma oväder hade vi inte tänkt oss någon längre tur.
Vi kontaktade CO som bjudit de förra besökarna på fika ( hade ju inte varit fel med lite komplement) men han skyllde på att han jobbade.........
Även om snöflingorna just då var rätt blöta blev det en mysig stund ute i hagen. Strax intill flöt ån förbi och allt var fridfullt! Vila för själen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0