På väg mot Mariestad

Malin har ju fortfarande några roliga challengecacher kvar att logga bl.a fattades det 14 gömmor en dag för henne för att kunna logga Challenge #080 You whish you never took that PT. Självklart är det ju jättekul att kunna hjälpa till att uppfylla ett sådant mål så vi planerade en resa bortåt Mariestad. Titti har ju nästan tagit alla burkar därborta men det fanns ju några mystar att lösa så 14 burkar kändes att det borde vi kunna klara av även om tiden var begränsad.
Vi satt hemma på var sin kammare och klurade. Både Titti och jag halkade in på samma pussel. Det tog sin lilla tid men sådana är roliga att lösa och det är kul med mystar som jag klarar av. När äntligen sista biten var på plats och jag började förstå vad jag behövde veta för att hitta gömman så visade det sig att Titti redan löst den sen tidigare och dessutom hade loggat den......Hon tyckte väl den såg bekant ut sa hon...... Fast vi kom aldrig dit. Av någon anledning tog det för lång tid att åka mot Mariestad........
Jaja sånt som händer. Jag gjorde en "favorit i repris" inför denna tur. Jag glömde totalt av att ladda ner cacherna i gpsen. Tur man har sina vänner som har bättre koll.
Många enkla gömmor blev det denna dag men även några roliga som är värda att nämnas:
This is nuts! Roligt, pyssel som jag inte sett förut.
Den spelande fisken Ett litet äventyr. Dels att ta sig med bil den lilla smala skogsvägen belagd med halaste is hela vägen fram till vändplanen, Tänk om vi fått möte.......Dels var det spännande att ta sig ut på den "lilla ön" där fisken huserade. Det var nog tur att skogsvägen trots allt hade is för det hade även allt vatten i skogen.
En Skit Cache Smart gömställe men egentligen ett tragiskt ställe. Rivningshus är en sak men när det ligger personliga saker utrivet överallt känns det mindre kul.
Gissa årtalet ? # 1 Faktiskt den enda av de lösta mystarna vi planerat som vi hann med. Tänk att det ska ta sådan tid att ta sig till ett ställe egentligen.
Det var en blåsig dag men även solen visade sig ändå en liten aning. Självklart hittade vi en mysig fikaplats vid vänerns strand. Här var det lä:
 
 
Till skillnad mot här. Tur vi valde den andra platsen.
 
 
Men det var väldigt vackert ändå.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0