Rimfrost!!!!!

Jag älskar verkligen rimfrost!
 
 
Följaktligen älskar jag oxå dimma vintertid eftersom det inte kan bli någon rimfrost utan dimma.
Igår vaknade jag upp till ett sagolandskap. Visserligen hela -17 grader men det kändes inte speciellt kallt. Vilken tur att jag hade några gömmor att serva så jag fick ge mig ut i det vackra. Tiarps ödekyrkogård, underbart vacker i vinterskrud. Kanske det blir en gömma här så småningom?
 
 
Här finns det redan en gömma.  Pilgrim#1 Ekbacken men den behövde ny burk.
Här är oerhört vackert på våren med alla blommande sippor men minst lika vackert denna dag.
 
Två dagar i rad med detta fantastiska väder. Isande kallt med temperaturer kring -15 grader men det är ändå skönt ute eftersom solen skiner och det inte blåser.
 
Visst är det märkligt att vädret kan skilja så mycket på några kilometer. Här åkte vi rätt in i dimman från att ha strålande solsken hemma. Rössberga kvarn. En vacker plats jag inte hade en aning om. Vilken tur att det fanns en geocache just här! Idag passade ett besök här tillsammans med jamandcat och U+L ypperligt.
 
 
Vi passade även på att besöka en hängbro.
 
 
 
Undrar så vad som ska ske här tro????? Tyvärr såg det ut som om någon byggt ett bo mitt på bron där gömman fanns när jag loggade den så det blev ingen burk hittad där. Hittade även en skylt med namnet Emil på mitt på bron. Märkligt!
 
Himlen är alldeles grå men nån kilometer bort skiner solen och dit är vi på väg!
 
 
 
 
Fikaplats#1 Åsabackarna. Tänk vad kul att kunna få bjuda på fika just vid min första fikaplatsgömma en sådan här helt underbar dag!
 
 
 
Där borta i dimman var vi förut.
 
 
"Kristallerna på träden är naturens sätt att göra allt vackert, så att våren känner sig välkommen!"
Underbart sagt av Cornelia 5 år!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena Alteg

Ja underbart Tack

2013-01-24 @ 17:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0