Vackra Hökensås!

Häromdagen tog jag en promenad uppe på Hökensås. Inte för att cacha utan bara för att njuta av den underbara naturen. Solen sken. Göken gol och fåglarna kvittrade! Ett och annat plask från en fisk i sjön. Ljuvligt!
Hade det inte varit för den riktigt smala, nydikade vägen på väg mot Sydvattnet som jag gick intill så hade det nog kanske kunnat bli en liten promenadslinga, Västra vätterleden går förbi där, nu väljer jag att bara dela med mig av några foton därifrån.
 
 
Jag har gått en kurs nu i vår "Mindfulness i naturen". Att dra nytta av naturens läkande kraft för att undvika stress. Att vara här och nu!
 
 
Undrar om det inte är just lite mindfulness jag utövar omedvetet varje gång jag geocachar, för detta år, då de senaste årens stress gjort sig påmind med besked så har jag mått så oerhört bra av geoturerna. 
 
 
 
 
 

 
Jag har ju numera några gömmor häruppe varav en, förhoppningsvis, självförökande cache. Dvs i en gömma finns några redan färdiga gömmor klara att bara hänga ut, enda villkoret är att åka ner till en annan av Hökensås närmare 50 sjöar för att gömma den. Hade ju varit kul om jag oxå fick leta lite geocacher häruppe, inte bara gömma.
Tyvärr tror jag att många är för lite för stressade för att hinna stanna upp och att ta den extra tiden det innebär. Alla tycker ju inte det är så kul att gömma burkar heller......Men vi får se! Kanske får jag ta en runda till med de burkarna och gömma framåt hösten, om inget hänt nu i sommar. 
Men några underbara timmar ute i naturen fick jag! Mindfulness eller ej. Jag mår bäst ute i skog och mark!

Kommentarer
Postat av: Lena Liden Jonasson

vilkna härliga bilder, ja jag trivs också bäst därute i skogen, göken gol och fåglarna kvittrar och en och annan cache, kan det bli bättre

Svar: ja, det är svårslaget faktiskt! Underbart för kropp och själ!
bojip

2013-06-07 @ 23:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0