Våmbs ängar

I början av maj släpptes en serie cacher i Våmbs ängar. Ett naturreservat bestående av ett antal blomsterrika ängar strax nedanför billingens branter.
Här har jag gått förr, när vi bodde i Skövde för många år sedan, så jag visste ju hur vackert här var, så hit ville jag gärna igen.
Vi var helt överens alla tre om att förlägga en av våra promenader hit, problemet var bara att få till en dag då det passade oss alla tre.
Häromdagen blev det så äntligen dags!
 
Vi började med V6-Välta och vandrade bort till V1-Grinden.
Totalt en promenad på ca 4 km t.o.r. Alldeles lagom denna varma förmiddag.
Gömmorna var varierande och roliga och naturen var precis så vacker jag mindes.
 
 
Muuglare? Lustigt nog totalt ointresserade av vad vi höll på med.
 
 
Varma tjejer mitt i ett hav av blommor!
 
 
En solig glänta
 
 
Hm, så kan man oxå göra! Kul!
 
 
Här är midsommarbuketten knappast svårplockad!
 
 
Gräset var stundtals högt, muuglarna i hagen hade nog behövt mer sällskap för att orka allt gräs.
 
 
Brottet är vackert i solskenet
 
 
Om vägbommar tycker jag egentligen inte men denna är faktiskt riktigt vacker!
 
Här, vid grinden vände vi åter, för att sedan ta vår obligatoriska fika när vi kommit åter.
En härlig tur!
 
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0