En liten tur mot Hjo

Jag har brutit en tradition.
Ett par gånger per år så har jag gjort ett besök vid VARPET. Varje gång för att återigen sätta en blågubbe vid cachen..........Men denna soliga, varma dag, så fanns det helt plötsligt en burk på plats. Är övertygad om att den varit borta, pga att det inte bara var jag som satte blåa gubbar här, för jag har letat precis där den var mer än en gång förut.
 
 
Jo, det är en vacker plats så återbesök där har inte varit illa, men oj vad skönt det var att kunna logga den! 
 
Vidare upp mot  Hallåsen #HökensåsHallåsen är en av de högsta punkterna på Hökensås, ca 256 meter över havet med en fin utsikt över nejden.
 
 
Hinten var "i samma höjd som en stor tall". Hm, är det ditupp vi ska tro?
 
 
Som tur var visade det sig vara en betydligt mer jordnära placering. Men det krävdes en del letande.........
 
 
 
Glada tjejer loggar, efter irrfärderna i skogen. Tänk vad gamla löv kan ställa till det, för visst hade vi letat där innan.
 
Vidare mot cachen som fanns på Tittis önskelista: Klagomuren. Här har jag varit förr men jag följde gärna med igen. Ryggsäckar på och uppåt bar det.
Rejält brant men så fint med alla vitsippor!
 
 
 
Här smakade fikat underbart!
 
 
 
Måste ju bara lukta lite på blommorna oxå! Jag tycker jag ser trött ut här, men det kanske beror på att det är så rogivande i naturen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0