skogen # 1-16

Jag älskar att gå i skogen!
Mår aldrig så bra som när jag går just i skogen.
För några veckor sedan kom en ny serie längs Bankerydsleden, norr om Jönköping och vi planerade in en tur däråt.
 
 
Fina lättvandrade stigar och en ca 6 km lång runda. Vi parkerade här:  Skogen #1 Parkering och sedan vandrade vi iväg med våra fikaryggsäckar. Totalt 16 gömmor fanns längs promenaden.
 
 
Fikaplatsen var inte helt självklar, det fanns ett vindskydd ungefär halvvägs som var jättefint men jag hade ju tidigare varit vid KleinFalls som låg strax intill och kom ihåg att där var det också fint.
 
 
 
Jodå! Det blev en fikapaus vid fallet. Vi satt där i denna rofyllda miljö och lyssnade till det brummande ljudets från en motorsåg som brummade ikapp med granarnas sus.
 
Själva vattenfallet var inte så stort, det har väl regnat för lite det senaste, men sjön det mynnade ut i var riktigt fin!
 
 
 
Det var en riktigt fin runda med många mycket bra cacher. Somliga var mer arbetade än andra.

 
När äntligen solen visade sig så blev skogen sagolikt vacker. Blåbärsris i höstskrud är en riktig färgklick.
 
 
 
En väldigt fin skogspromenad med fina gömmor som jag tror många kommer att uppskatta!
Vi njöt för fullt av både miljö och vandring.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0