En cykeltur utanför skara

 
Jag gillar att cykla, men eftersom vi bor halvvägs upp på ett berg så är sådana övningar på hemmaplan altid förenade med uppförsbackar. Mer eller mindre stora.......
Att cykla mellan Skara och Ardala var verkligen en helt annan upplevelse. Totalt helplatt! Inte minsta lilla uppförsbacke. Helt underbart, dessutom var det cykelbana utan bilar, minst hälften av vägen. Vem är bortskämd med sådant????? Inte jag iallafall.
 
Nu har det kommit två "cykelcacharslingor" och vad passar väl bättre än att ta med cyklarna på bilen och fara iväg mot nämnda stad.
 
Skara - Ardala 13
 
Detta är en i serien av 13 cacher mellan Skara och Ardala
där tågen rullade fram innan den gamla järnvägen gjordes
om till cykelväg.
 
Vi parkerade på Coops parkering och rullade iväg mot Ardala. Väldigt snabbt var vi där!
Sen var det lite tätare stopp hela vägen tillbaka. Bra varierande gömmor dessutom.
 
 
Här är vi vid den första gömman i serien som blev vår sista. Så här lummigt var det inte annars, utan det var öppen rak väg som gällde. Som sagt tidigare, väldigt lättcyklat!
 
Men problemet var ju var vi skulle fika.......
För det fanns ingen given fikaplats längs sträckan. Tur vi hade med Carina som har lokalkännedom. Hon visste att det fanns en skolskog inte långt från Julas lager och kunde det bli bättre?
 
 
En härlig tur blev det även denna soliga förmiddag. Precis vad min stressade själ behövde.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena Alteg

Men hallå det ville ju jag göra det har vi ju pratat om, hoppas ni hade det bra!

Svar: Ja, vi hade det jättebra! Det ser man vad min röriga hjärna ställer till det. Glömmer vad vi bestämt tidigare......
bojip

2013-09-03 @ 18:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0