Det här med fika

 
Vi går ju under namnet Den fikande och cachande tjejligan ibland. Det har jag absolut inget emot för geocaching är för mig extremt nära besläktat med trevligt umgänge över en kopp kaffe eller the i fina omgivningar.
 
Ja så fikat är viktigt men ibland regnar det. Då är det mindre mysigt att fika ute. Likaledes är det mindre mysigt att sitta mitt inne i stan med fikakorgen. 
Denna dag lyxade vi till oss rejält. Eftersom det just regnade på morgonen bestämde vi oss för att äta nånstans på stan.
Då kom jag att tänka på Restaurang Kavelbro! Restaurangskolan. Varför inte? Ringde och beställde bord och sen gav vi oss på den riktigt trevliga multin Stallsiken
En synnerligen omväxlande och rolig multi som även innebar en hel del promenerande i just stallsikens affärsområde.
Men vi hann inte klart så mellan steg 3 och finalen så blev det trerätters meny.
 
Förrätt: Variation av lax 
 
 
Huvudrätt: Stekt gös med gräddstuvade kantareller och sparrisskum
 
 
och som dessert: Creme Brule och hallonparfait
 
 
Allt till det fascila priset av 100 kronor! Riktigt, riktigt gott och det var mycket nöjda tjejer som sen åkte och loggade klart multin efter den lilla trerätters fikapausen.....
Jovisst. Även multin fick poäng för det var ett riktigt bra upplägg med varierande delsteg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0