Våga vägra statistikjakt!

Det hade varit kul att kunna loggat en cache igår......
Dels var det intenationella geocachingdagen och man får en souvernir om man loggar en burk den dagen.
Dels hade jag en vit dag och jag har inte så många sådana kvar.
Men.......
Igår var en sådan dag som jag som tur är får allt färre av nu för tiden. En sådan dag då det var jobbigt att laga mat, att ens plocka fram en macka, att skjutsa sonen till en kompis, ja att bara lämna sängen är jobbigt.
 
 
Visst, jag var med på byalagets slåtter någon timme på förmiddagen och slängde sen ihop en snabb lunch men utöver det så gick jag inte ur sängen mer än att gå på toa.
Att ge sig hemifrån för att logga en cache bara för statistikens skull fanns liksom inte på kartan. 
Så nu lär den där lilla vita dagen lysa mig i ansiktet fram till nästa år på statistiksidan. 
Men vadå?'
Antingen kan man deppa ner sig och tycka att det borde jag väl ändå fixat. Jag har ju bara en mil enkel resa till närmsta cache! Och jag gjorde ju inget den dagen!
 
Eller också kan man välja att se det som så här:
Jag har motstått statistikfixeringen och valt att bara cacha när jag själv vill, inte när statstik eller något annat tycker att jag ska det. Kanske ska jag till och med låta den 16 augusti förbli en vit dag även nästa år bara för att påminna mig om varför jag cachar egentligen?
Det är ju för att det är kul att cacha tillsammans med mina vänner, en dag när solen kanske skiner och vi umgås på detta utmärkta lättsamma sätt. Ett perfekt sätt för mig att ladda batterierna så antalet sådana här svackor minskar!
Vad är väl en souvernir eller en släckt dag mot det?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0