En liten föraning om våren

 
 
Öja båtplats. 124 meter rakt fram! Det ser blött ut! Ska vi klara denna tro?
 
 
Det har varit dåligt med blogginlägg här det sista och det har sina orsaker. Dels har det varit en synnerligen turbulent period i mitt vanliga vardagsliv, dels så har det varit kallt. Har faktiskt inte riktigt haft lust att geocacha. Tänker ju så här att ju mer jag cachar, desto snabbare når jag 4000 gömmor och jag vill helst kunna fira den utan att förfrysa alldeles. Så med själva loggandet har det varit lugnt. 
Däremot har jag haft stort behov av att traska i skogen och även att sysselsätta tankarna på annat än hur framtiden ska bli på jobbfronten och som alltid när jag har för mycket jobbigt att tänka på så väljer jag att koncentrera mig på att lägga ut nya cacher i stället.
Så 7 nya gömmor i min skogspromenadrunda är nu ute. De övriga fem är i stort sett klara för att placeras ut de med, bara vädret blir bättre. Dessutom har jag några till färdigplanerade. Väldigt bra terapi att få tänka på något man gillar, samtidigt som det förhoppningsvis blir bra även för andra! 
Men just idag, fick jag en gnutta vårkänslor och helt plötsligt känns det som det inte finns några problem alls i världen.
Underbar känsla! 
Vi åkte en liten förmiddagstur jag och Titti där målet var att för omväxlings skull undvika att logga för många. 
Så blev det oxå, för av de fem vi sett ut så hittade vi bara tre.
Tror att snöhögarna ställde till det, men det var burkar som sannolikt även lätt skulle kunna försvinna så de ska vi "blågubba".
Dagens höjdpunkt var annars Öja båtplatsEn plats där geocaching är som bäst. En av de platser som verkligen förtjänar en gömma OCH en underbar fikaplats!
 
 
Fåglarna kvittrade, solen försökte visa sig och termometern visade hela fem plusgrader! 
 
För det är så det ska vara med geocaching! Det ska finnas en anledning för mig att ta mig dit.
En fin plats, en historia att berätta, en vandring eller en kul gömma. Resterande cacher behövs ju i och för sig också, för annars får man ju inte tillräckligt med favvopoäng, men det är kvalitetscachingen jag verkligen uppskattar!
 
Snö ut mot sjön och grönt och skönt åt andra hållet. Det nollade i den snöigare delen........
 
 
Denna fikaplats tyckte vi var lite för utmanande denna dag.......
 
 
Vackert, vackert! Även en februaridag utan sol.....
 
 
 
Jo vi hittade gömman! Och jag gav den en favvo för platsen var underbar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0