Det finns fågelholkar OCH det finns fantastiska holkar utanför Örebro

För några år sedan så trodde jag ungefär som de flesta att fågelholkar, det sätts upp i träden för att fåglarna ska ha någonstans att föda upp sina ungar i. En rakt igenom naturvänlig åtgärd alltså att sätta upp en fågelholk........
Detta har jag ju mer och mer fått ompröva och visst är det en fantastisk gärning att hjälpa fåglarna, men det jag tycker är ännu mer fantastiskt är alla dessa varianter av fågelholkscacher.
Hur många sätt kan man egentligen variera en fågelholk?
Ja, helt klart väldigt många!!
Gizmo #6 Hurlångtär5M? med kompisar utanför Örebro
har åtminstone 8 olika varianter på temat och allihop är lika bra!
Vi påbörjade ju serien i somras och den verkade bara så bra så dit ville jag ju igen. Serien är flyttad till en mycket bättre plats sen dess och denna gång var familjen ägare av de kortaste benen mer lättövertalad då vandringen inte skulle bli lika lång.
Hur kommer man på alla dessa varianter???
Cachenamnet ger en ledtråd, gömmorna är lätta att hitta, men loggboken är desto klurigare att komma åt.
Älskar verkligen den typen av gömmor!
Allihop är riktigt snygga, grön och vitmålade och det är en fröjd att gå och fundera på vad nästa gömma ska innebära för utmaningar.
 
 
 
 
 
Gizmo#1-8 slukade ännu mer av mina favvopoäng men det var de verkligen värda!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0