Helt plötsligt blev det en "lilla laxagölen" precis bakom bilen

 
Var är det med laxagölarna egentligen? 
Var ju här för något år sedan när en viss fikaplatsgömma kom till vid denna sjö och då såg himlen precis lika mörk ut som den gjorde när vi klev ur bilen. Även den gången var det åska i luften.
Molnen växte till sig mer och mer så beslutet att hålla oss i närheten av bilen visade sig vara klokt.
Vi började med Gammal rot - Södra Laxagölen..
Denna dag hade jag med mig Maud, en kompis från barndomen som jag idag lyckades lura in i geocachingens farliga värld. 
Det stod faktiskt så när hon skulle starta upp sin nya app.
"Geocaching kan vara farligt, var försiktig! Vill du ändå fortsätta?" eller något liknande.....
Jag vet inte det jag om det jag ägnar mig åt är så värst farligt, men beroendeframkallande det är det!
 
 
Jag älskar Hökensås och alla dess sjöar. Södra laxagölen är jag nog lite extra svag för, trots att det konstigt nog verkar vara en tendens för mycket åskväder just där.
 
 
Jättefin utsikt över en sjö där molnen hopar sig!
Här loggade pinfärska cacharen Amud sin allra första geocache! Kul!!!!
 
 
Nu är regnet nära! Åskan mullrar forfarande bara på avstånd som tur är. Visst är även regnmoln vackra!?
 
 
Vi fikar så länge, trodde det nog skulle räcka med fikaplats under tak men ack vad vi bedrog oss.
 
 
Snart började det regna både på längden och på tvären (kändes det som) och alla himlens portar öppnade sig samtidigt. Tur att bilen var nära för det blev språngmarsch dit.
När vi efter en rejäl stund  vågade oss ut igen insåg vi att det nog kommit rätt mycket. För helt plötsligt så var det en "lilla laxagöl" precis bakom bilen......
 
 
 
 
 
Det ångar från sjön efter regnet. Häftigt!
 
Vi vänder åter hemåt, inser att det är på tok för blött att gå klart runt sjöarna denna gång, väljer att stanna till för några "närabilengömmor" på hemvägen istället bl.a

Strandbadet Alvasjön

 Det regnar fortfarande men inte alltför långt bort skiner solen! Dessutom luktar nyregnad skog något alldeles fantastiskt!
 
 
Underbara vackra Hökensås. Tack titticc och ladybird3 för att ni la ut några till här uppe och tack Amud för sällskapet! Hoppas det blir fler turer framöver, fast helst utan åska!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0