Mer planering!

Nu är det torka på bloggen! Lika torrt som det är ute i markerna nu.
 
Det är helt enkelt inte kul att geocacha i trettiogradig värme, speciellt inte eftersom det känns skönast att ha långbyxor på sig ute i skog och mark. Har redan plockat av mig ett par fästingar i år trots det, törs inte tänka på hur många det hade blivit om jag haft shorts i skogen.......Långbyxor undviker jag definitivt i värmen. 
Men jag har ju ett event att planera, några gömmor ska ju släppas i samband med det. Här en bild från eventplatsen vid fina sydvattnet!
 
 
Nu råkade det falla sig så att vi blev involverade i ett besök av sju stycken kineser som skulle komma och fika hos oss. Jag hatar verkligen att behöva prata engelska och att träffa främmande personer jag inte har något gemensamt med, har jag oxå svårt för, så vad göra en förmiddag då vi skulle få kinafrämmat på eftermiddagen?
Bästa sättet för mig att avleda tankarna är att ge mig ut i skogen. Hökensås fick ett besök igen. Några gömmor placerades ut i anslutning till platser jag tycker är vackra.
 
 
Ännu en promenadrunda blev det. Vilka fantastiska sjöar det finns uppe på hökensås egentligen. Detta hade jag absolut ingen aning om bara för något år sedan, trots att jag bor relativt nära.
 
 
Nu är antalet cacher uppe på ca 20, då även Lena har nu placerat några gömmor. Riktigt spännande!Hoppas att det kan bli några till. Vi får se.
Och fikabesöket från Kina gick bra det med! De blev serverade kanelbullar, skurna chokladkakor och nybakad tigerkaka! Tänk vad en förmiddag på Hökensås kan göra, trots högsommarhetta!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0