Ödegårdsbrottets dynamitkällare

Det är tyvärr inte speciellt ofta det kommer en ny cache inom en mils omkrets hemifrån. Men denna soliga fredagsmorgon, som dessutom var helt tom i planeringen (förutom en diabeteskoll på em), fanns det plötsligt en ny i underbart vackra Bokskogen/Rosendalen bara 5 km hemifrån!!
 
 
Ödegårdsbrottets Dynamitkällare 
 
Jag hade tänkte tillbringa förmiddagen med en promenad så varför inte en promenad i Rosendalen?
Mötte Vitsippa på parkeringen och han var redan färdig med steg ett så vi tog sällskap. 
Ena gpsen la av direkt. Kan ju bli så om man glömmer stänga av den över natten men det gick ju alldeles utmärkt med bara en gps också!
En riktigt trevlig multi som faktiskt tog mig till ställen i Rosendalen jag aldrig sett innan.
Så vackert med alla blommande äppleträd.
 
 
 
Någon hade t.o.m hängt upp en hängmatta i fårhagen.
Tänk att ligga där och räkna får, under blommande äppleträd på en plats kallad Rosendalen!
 
 
Jo, både jag och vitsippa gillade multin jättemycket, så mycket att han gick den inte mindre än tre gånger och jag gick den två. 
Fast det berodde på en borttappad bilnyckel, som faktiskt även hittades, helt osannolikt. 
Vilken tur att det var så underbart plats att vandra på, så extrarundan för mig var bara en bonus!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En multi som bara kan rekommenderas! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0