Hem till Stenbacken?

 I söndags fick jag med mig maken på en promenad. Tyvärr var det inte lika soligt och fint som det var dagen innan men det regnade iallafall inte. Denna söndag hände dock något rätt märkligt......
Tack vare cachingen så kommer man ju till ställen man aldrig besökt förut och denna dag var målet skogen Bakom fängelset.
 
 
Jodå, det finns en del kanske inte så snälla där bakom denna mur. Har inte gått i området här förut men oj vad stigar det fanns här. Vacker skog var det också.
 
 
Stigen måste vara rätt gammal för detta är inte en bro gjord de senaste åren precis.
 
 
 
Jag är ju svag för mossa och mossig skog var det verkligen.
 
 
 
 
Otroligt vackert om man tittar nära vilket man sällan gör annars.
 
Vi följde den fina stigen fram till Stenbacken och det var där det märkliga hände.
 
 
Här har en gång stått ett torpställe men numera är det inte mer än en glänta med stenmurar runt i skogen.
 
 
 
Precis när vi plockar fram burken så får jag ett meddelande från min gpstrackingapp att maken precis har kommit hem.
Märkligt han står ju bredvid mig......
 
Går sen bort och tar kort på mossan på trädet några meter bort och då får maken ett meddelande på sin mobil om att jag just har kommit hem.
 
 
Undrar hur man ska tolka det? Ska vi flytta hit? Nja, jag har nog ingen lust till det, känns som det skulle bli kallt i vinter här......Eller har vi bott här i ett tidigare liv kanske om man nu har levat förut? Nog vet jag att mobilens gps kan leva sitt eget liv ibland men båda två samtidigt och med en mils felmarginal?
 
Mycket konstigt kändes det iallafall när vi båda verkade vara hemma fast vi inte var det. 
Men en fin promenad fick vi, fast vi valde att åka hem till Kungslena istället.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Å så spökligt läskigt att ni var hemma men inte,ni har nog levt där i ett tidigare liv tillsammans.

2014-11-25 @ 19:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0