Barnrundan Helliden

  Bonus Barnrundan Helliden
 
 
Ja nog var det en barnrunda alltid.
När jag mötte upp på parkeringen vid Sisustugn fanns här massor av barn. Det viade sig vara alla fritids i hela Tidaholm kommun som hade lovaktivitet på Hellidsberget just denna dag.
Som tur var så går ju inte rundan precis där alla barn befann sig.
 
 
Alla tog med sig barn, alt barnbarn utom jag. Mina satt hemma framför fyrkantiga skärmar. Var några år sedan sådan här aktivitet verkligen uppskattades av dem men barnen som var med denna dag tyckte rundan var kul.
Så även Titti som ju faktiskt är Lili43s barn ;-)
 
 
Men lite märkligt är det allt att logga denna runda. Jag la ju ut den i projektets Historien i din hands namn så alltså får jag ju logga som mig själv, alltså bojip. Fast det känns lite knasigt att ge sig själv favvopoäng så det hoppar jag över.
 
Efter en trevlig promenad var det dags för fika.
Bergshyddan sades erbjuda tak och det var allt tur för inte lång tid efter att vi börjat fika öppnade sig himlen.
Men bord fanns inte. Däremot fanns rådiga geocachare som raskt byggde sig ett fikabord med hjälp av det som fanns och vi fick en härlig stund tillsammans medans regnet smattrade utanför.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0