En liten gnutta sol

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag hade lite service att göra på en av mina rundor och så här års är det bäst att passa på att fånga de solstrålar man kan.
När jag såg fick möjlighet att sluta vid lunch denna soliga tisdag så var eftermiddagen given.
Lena ville gärna göra mig sällskap så vi gav oss ut på pilgrimsvandring modell kort.
 
Viltvarning Pilgrimsrundan # 8 var den första som blev lite ompysslad. Även granncachen Flickelund. Pilgrimsrundan #7 behövde service då denna helt försvunnit.
Det är något märkligt borta vid Kavlås, eftersom fler cacher försvunnit just däromkring, något som jag faktiskt haft turen att råka ut för väldigt sällan annars. Men det kan ju bero på att det är sanslöst gott om vildsvin i skogarna, kanske de är förtjusta i att knapra i sig geocacher?
Vi fortsatte vår promenad och hamnade i solens gyllene sken en liten stund.
 
 
Vilken skillnad det är från en gråmulen dag!
 
Silverpoppeln längs rundan är en av de träd jag alltid blir imponerad av. Silverpoppel Pilgrimsrundan #2
Så enorm den är när man kommer nära! Undrar hur många som krävs för att krama om den?
 
 
När vi kommit åter till bilen var det bara fikat kvar. För promenad och fika är nog det som är viktigast för mig många gånger. 
Men då var ju solen redan på väg ner så vi avslutade med en liten biljakt bara för att hitta solen en gång till.
 
 
Visst lyckades vi!
 
En solig dag gör underverk för kropp och själ så här års. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0