Blåa gubbar blir gula och två rundor mixas till en.

 
Jag hade lovat att ställa upp som blomvattnare under min väninnas semesterresa till varmare trakter.
Denna dag var det så dags för lite vattning igen och eftersom jag då befann mig nära trakter där vi lyckades få inte mindre än fyra blågubbar på raken för en tid sen så ville jag få revanch. Det passade även Malin med ytterligare en tur denna vecka så vi kastade oss över  Liten runda 2 igen. Nu när service var gjord och snömängden mindre så lyckades vi i rask takt hitta alla fyra gömmor som trilskades sist och nu är "liten runda" nästan klar. Spar finalen till en annan dag då den låg lite fel för vår del.
 
Vi fortsatte med en annan runda av CO. Korsberga rundan 2 (ridhus). Jag älskar ju rundor och helst av allt sådana där man kan gå. Dessa rundor är dock tänkta att ta med bil, men just idag kändes den tanken tilltalande för det var precis så kallt som det bara kan vara en februaridag.
 
Lite märkligt kändes det allt att leta här och höra hästar springa på andra sidan väggen. Hoppas de inte såg händer sticka upp på insidan bara.......
 
 
Det var ju som sagt kallt och vi började leta fikaplats. Korsberga rundan 3 (löparskogen,torsbo) lät som precis det vi letade efter, nämligen skog.
Snacka om att bli grundlurade.......
 
 
Inte ville vi fika här inte......
Vi svängde vidare mot Torsbo istället och hittade vår fikaplats vid en granodling istället
 
 
En stenmur, en glänta och ett mossigt träd och viktigast av allt. Lä från isande kall vind. Perfekt!
Att burken var lätthittad gjorde ju absolut inget för vem vill leta sönder en sådan här mur?
 
 
Vi passerade en fin bäck och kunde inte låta bli att beundra iskristallerna. Jag längtar till våren men vintern har sina fördelar också!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0