Vinterevent i Alingsås!

Alingsås vinterevent 2015
Uppföljare av ett event jag redan spanat in förra året. Av olika anledningar fanns inga möjligheter att åka då men när det blev en uppföljning så ville jag ju mer än gärna åka. När det dessutom sammanföll i nära anslutning till min högst ojämna födelsedag så var saken klar.
Jag vill åka på event som födelsedagspresent!
Så bra det blev!
Jamandcat ville gärna följa med och även U+L&CO och CUR1 var inte svårövertalade så det var ett gäng på totalt 9 personer som lämnade Skaraborg denna morgon.
Vädret så här års är väl allt annat än säkert men de utlovade stora snömängderna uteblev som tur var och vi möttes av ett Alingsås klätt i vackraste vinterskrud med bara några cm snö på marken.
Vi passade på att logga några burkar på vår väg till eventet, lite vatten vill jag ju gärna se om bara möjlighet ges.
Alingsås har ju annars prima möjligheter till vinterbad, det vet jag av tidigare erfarenhet, men nu var det fotografera jag ville göra.
 
 
 
Stärkta av sjöutsikt åkte vi vidare mot eventområdet.
101 will attendloggar! Så kul att så många vill komma när man lägger ner så mycket jobb på ett event som detta!
 
Massor av folk på en fin plats. Mycket bra ordnat!
 
 
Till och med geocachen var på plats ute i skogen!
 
 
EO visar upp loggbok modell stor! Ingen risk att den kommer bort inte!
 
 
 
Korv grillades, vi pratade massor, gissade spik och mätte avstånd mellan träd och hade jättetrevligt. Mingeltiden förflöt ovanligt snabbt innan det var dags för cachesläppet!
Ut i den snöiga skogen ska vi gå!
 
  
 
Jag är svag för gles skog med snötyngda granar. Så vackert! Kul var att det väldigt snabbt bildades små stigar i skogen och det var ju inte alls svårt att gissa vart de stigarna ledde.......
 
 
Stundtals var det rejält blött. Just här hade stigen ersatts av en rinnande bäck, men på det stora hela så var det betydligt torrare än jag befarade. Inget bad för nån av oss detta Alingsåsbesök alltså.
 
 
Cacherna var precis som förväntat av hög kvalitet och vi hade ännu några fantastiska timmar ute i skogen tillsammans. Vi loggade 10 av eventcacherna totalt och vi var helt överens om att Alingsås helt klart förtjänar ytterligare besök framöver!
 
Märkligt paraplyträd!
 
 
Efter en vandring där jag är mäkta imponerad över Olivia och Cornelia som faktiskt traskade på åtskilliga kilometrar utan att klaga så var vi fikasugna. Här fick jag en överaskning av stora mått för då trollade Malin fram en semmeltårta!!!!!
 
 
Sällan har väl fika smakat så bra! Vilket födelsedagsfirande det blev, en alldeles vanlig ojämn födelsedag!
Tusen tack alla inblandade! Kunde inte önskat mig en bättre dag!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Peter Lindmark

Fantastiskt rolig läsning och alldeles underbart fina bilder!
Jättekul att ni verkar ha haft en toppendag här i Alingsås.
😃
Tack för att ni kom och att ni ville dela dagen med oss.
*klappklappklapp*
//HeterPeter

Svar: Det är vi som ska tacka för en fantastisk dag! Utan er hade det ju inte blivit så bra!
bojip

2015-02-01 @ 10:22:55
Postat av: Inga Johansson

Alingsås var en trevlig cachingstad. Jag var där i höstas på Lights in Alingsås och passade på att logga lite cacher också. Just nu ligger jag annars lågt med cachandet.

Grattis på födelsedagen! Semmeltårtan såg fantastisk ut. Så sugen jag blev.

Svar: Ja här är det lågt med cachandet oxå faktiskt, Vintern är ju inte rätt årstid för det men märkligt nog kryllar det av event just nu. Fyra event på mindre än tre veckor händer inte alltför ofta. Kul! Ja Alingsås kommer vi att återkomma till och semmeltårtan var fantastiskt god. Bättre sätt att fira födelsedag finns inte!
bojip

2015-02-01 @ 12:05:49
URL: http://tankstallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0