Högeklint pysselrunda

Från Kungslena kyrka till Högeklint är det 100 meter.
 
 
Men det är på höjden! Så det är en något ansträngande promenad för att komma dit.
Det går en vandringsled på ca 3 kilometer från kyrkan som leder just upp till Högeklint och vidare i en slinga uppe på varvsberget och den går jag flera gånger varje vecka. Tror det är därför jag har en hyfsad kondis för backen ger pulsstegring, det kan jag inte förneka.
 
Men det är så fint på Högeklint och nu är tiden inne för att göra en enkel pysselrunda längs vandringsleden. 
Jag har ju alltid gillat gömmor som man får tänka lite lagom på och nu när kreativiteten återkommit så lär det få följa med några gömmor upp på berget i omgångar framöver.
Min egen version av gömmor jag träffat på genom åren och uppskattat.
 
 
Själva vandringen är annars fin i sig, även om det är blött på sina ställen. En skogspromenad som ger lite motion som bonus är ju aldrig fel.
 
Man passerar tuppasten som sägs vrida sig ett varv varje gång tuppen gal......
 
 
Även Lilleklint som en gång hade lika fin utsikt som Högeklint.
 
 
Numera är den utsikten obefintlig.
 
Stigen går i varierande terräng.
 
 
Själv gillar jag mest när den vindlar sig mellan träden, men även detta hav av vajande strån är mäktigt.
 
 
Till och med en liten skogstjärn passerar man, även om den är pytteliten.
 
 
Hoppas att rundan kommer att glädja några framöver!
2 multi är redan på plats och FTFade 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0