Midsommar vid Ibbesjön!

Igår blev det en helt ljuvlig kväll! Vädret har ju varit minst sagt ostadigt den senaste tiden och att det igår kväll klarnade upp och blev klarblå himmel samtidigt som vi passade på att fira midsommar en gång till kändes nästan osannolikt.
 
Men precis så blev det!
 
 
Att vi fick denna ljuvliga kväll på en som jag tycker helt ljuvlig plats har vi trevliga eventanordnarna forjoi och alcel53 att tacka för.
 
 
Att bjuda in till grillevent när man är på besök på en ort är storartat tycker jag. Dessutom blev jag geuint glad eftersom event är kul och det är sällan något ordnas häromkring.
 
Midsommarevent vid Ibbesjön var alltså det som gjorde gårdagkvällen så bra.
Regnet upphörde precis lagom (och började igen rätt lagom med). Åskan mullrade när vi klev ur bilen men sen sken solen och vattnet i sjön var alldeles spegelblankt.
 
 
Vackert!
 
Vi blev riktigt många som samlades uppe på Hökensås denna kväll. 
 
 
Många olika sorters korvar grillades, både korta, långa, smala och tjocka. 
 
 
Mycket prat blev det. Det mesta rörde väl geocaching så klart men säkert avhandlades en del annat också.
 
 
 
När vi kom fanns redan två fiskare på plats och de måste väl undrat vad som hände när det plötsligt bara vällde in en massa folk till deras fridsamma sjö.
Märkligt nog valde de att stå kvar strax intill oss och som tur var fick de faktiskt fisk.
Tror inte att de ens i sin vildaste fantasi kunnat tro att deras fångst skulle mötas av applåder samt att fisken skulle bli så väldokumenterad......
 
 
 
Kvällsolens milda strålar över en spegelblank sjö, en kväll i midsommartid. Trevligt sällskap. Kan det bli bättre?
 

Kommentarer
Postat av: klokare

Åh så mysigt det ser ut och låter. Hade så gärna velat vara där, men det blir tyvärr inte alltid som man vill.
Får ta nya tag och besöka mina förfäders trakter för att leta burk en annan gång.

God fortsättning på sommaren!!!

Vänliga hälsningar
klokare

2015-06-24 @ 19:24:33
Postat av: klokare

Åh så mysigt det ser ut och låter i din beskrivning!
Hade så väldigt gärna velat vara där, men det blir tyvärr inte alltid som man önskar.

Får besöka dessa mina förfäders trakter och leta burk någon gång i framtiden.

Vänliga hälsningar och god fortsättning på sommaren!

klokare

Svar: Hittade kommentaren här som misstänkt spam. Nu är den publicerad! Tack för dina vänliga ord om bloggen! Vi saknade dig där!
bojip

2015-06-24 @ 19:34:24
Postat av: anna-lena

Nu ar jag hittat till din blogg. Ska utforska den lite djupare så småningom, för jag förstår att här finns mycket inspiration att hämta. Tack för idag. Mycket att smälta i efterhand. Ljuvliga vyer!

2015-06-24 @ 21:08:50
URL: http://femfemman.blogspot.com
Postat av: anna-lena

Nu ar jag hittat till din blogg. Ska utforska den lite djupare så småningom, för jag förstår att här finns mycket inspiration att hämta. Tack för idag. Mycket att smälta i efterhand. Ljuvliga vyer!

2015-06-24 @ 21:08:51
URL: http://femfemman.blogspot.com
Postat av: anna-lena

Nu ar jag hittat till din blogg. Ska utforska den lite djupare så småningom, för jag förstår att här finns mycket inspiration att hämta. Tack för idag. Mycket att smälta i efterhand. Ljuvliga vyer!

2015-06-24 @ 21:08:51
URL: http://femfemman.blogspot.com
Postat av: Inga Johansson

Tack för att ni kom! Det hade inte blivit mycket tille vent om inte det hade kommit så många geocachare från olika håll och kanter. Har precis kommit hem från Falköping och Ålleberg. Dags att packa upp, stuva in, ladda upp, logga och blogga, men det blir inte allt idag. Tack för all gästfrihet och sightseeing i era trakter!

Svar: Tack själv! Var jättekul att ses! Ser fram emot att få se vart du varit samt läsa blogg och logg!
bojip

2015-06-25 @ 21:00:06
URL: http://tankstallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0