Ett FTF-äventyr som tog nästan fyra timmar!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har inte loggat många geocacher som tagit flera timmar från start till logg.
Jo, jag kan ju ha klurat på en och annan myst nån gång som tagit betydligt längre tid, men då har jag ju gjort annat under tiden.
Jag kan egentligen bara komma på en enda som tog lika lång tid och det var den lite smått legendariska "fångarna på fortet" utanför Karlsborg, en cache som numera är arkiverad.
Men nu har jag då alltså stött på en lika tidskrävande cache igen. Denna gång var svårigheten satt endast till 3,5 något som jag kan tycka var lite snålt med tanke på tiden den tog.
Det kanske fanns en anledning till att den låg ologgad inte mindre än 6 dagar alltså.
En jättekul utmaning och ett otroligt snyggt bygge var det som mötte oss. Hoppas verkligen att folk tar sig tiden det tar att lösa alla delstegen och att de har en vältankad bil.......
Vi gjorde misstaget att åka lite extra. Fieldpuzzle fick oss att tro att koordinaterna var rätt.
Nåväl. En fin plats i skogen fick vi se på köpet. Läser man bara beskrivningen så var det lätt att hitta rätt.
Lustigt nog var vi på rätt plats samma dag som CO placerade ut mästerverket, då i jakt på en arkiverad gömma som råkade ligga kvar i gpsen. Tänk om vi råkat på denna av misstag innan den var publicerad. ......
För jo, nog syntes det lustiga huset minsann.
 
 
 
Under tiden som fåglarna, kvittrade gav vi oss i kast med problemlösningen. Lite gick att lösa på plats, medans annat krävde lite hjälp av typen "ring en vän/ i detta fall far".
Så blev det då dags för min bil att bekänna färg och vi fick mäta, lysa och leta på flera platser innan vi upptäckte att vi var vrålhungriga allihop. Då hade vi hållt på i tre timmar!
Lite fika och vi var sen redo att hitta sista koden och med alla siffror i beredskap återvände vi till lustiga huset igen.
 
 
 
Nästan fyra timmar efter start så hade vi äntligen loggboken i vår hand!!!!
 
 
 
En helt tom loggbok och det var inte utan att vi kände oss rejält nöjda med denna FTF!
 
Ännu en fantastisk dag med tjejligan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0