På andra sidan Örlen

 
 
Örlen, en underbart vacker septemberdag........Kan det bli bättre?
 
 
Det finns turer vi pratat om att göra länge. Detta är en sådan tur. 
Målet för dagen var att logga några arnebrgömmor samt att logga kyrkchallengerna.
Fast som så ofta är så blev det inte riktigt som vi tänkt.
Först så visade sig närmsta vägen från Skövde till andra sidan Örlen gå via Mölltorp. En liten nätt omväg. Broreparation kallas det visst........
Alltså en annan väg än den som var tänkt, fast det gjorde ju inte så mycket.
Lena skulle följt med oss, men sjuka barn rår man inte över.
Sen var planen att även Titti skulle möta upp, men även där kom hinder ivägen, i form av ett litet ilsket förkylningsvirus. 
Alltså blev det jag och Malin, som via Mölltorp hamnade på andra sidan Örlen.
 
 
Om man ska tro torpets namn så fanns det gott om älg här. Vi såg inte en enda, däremot såg vi många riktigt bra och annorlunda gömmor. Dessutom var naturen väldigt fin här.
 
 
Ryttmästareliden
Avblåst
Håll om mej
Lindarna
Skogens Jätte
Sjöutsikt
Rävbacken
Alla dessa gömmor är signerade Arnebr och allihop hade jag egentligen velat ge favvopoäng. Fast så många hade jag ju inte att ge, fick nöja mig med att ge de tre jag hade till förfogande.
Det är inte lätt det där med favvopoäng. Jag är väl lite kräsen med vilka gömmor jag vill logga, hoppar gärna över en massa ointressanta gömmor och då får jag ju inte heller så många favvopoäng att ge. Dilemma det där, men när jag får möjlighet att ägna några timmar åt geocaching så väljer ju jag kvalitet framför kvantitet.
 
Lindarna var nog dagens absolut intressantaste ställe.
 
 
 

Lindarna består av en grupp på 13 st grova stammar med ett utrymme inne bland stammarna.Det sägs att den förrförra ägarens häst sökte skugga här varma dagar. En ovanlig trädsamling bara den värd ett besök.

Mäktigt hur träden kunde växa så tätt och ändå bli så stora!

Riktigt häftigt att stå i mitten och spana uppåt!

Denna variant har jag inte sett innan. Riktigt bra på en högstubbe. Inte ens jag blev höjdrädd här.

Fika måste man ju såklart. Här hade denne underfundige CO fixat en fin fikaplats vid sjön.

 
Ett annat av våra syften denna dag var ju att logga titticcs kyrkchallenger.
Har man cachat mycket med CO så var denna utmaning inga större problem.
100 kyrkor/10 Kapell/ 10 Kyrkoruiner/ 10 Kyrkogårdar i sverige var utmaningen och eftersom jag hade inte mindre än 147 kyrkor, 14 kyrkogårdar, 11 kyrkoruiner samt 12 kapell så blev det logg här.
 
 
Alla kyrkor är ju värda en egen cache tycker jag. Måste väl erkänna att jag aldrig besökt så många kyrkor som jag gjort sen jag blev geocachare. Visst har geocaching mycket gott att tillföra livet, på alla de sätt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0