Dagen efter

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Söndag morgon och jag känner mig verkligen dagen efter. Trots att det starkaste jag druckit på månader bara varit vatten. Men eventet innebar mer stress än jag trott så kroppen är trött och huvudet känns fullt av popcorn. Borde egentligen tillbringa dagen hemma i lugn och ro, men samtidigt vet jag ju att jag mår bättre av att komma ut i skogen, oavsett hur trött jag är. 
Malin var snäll och körde och det blev en sån där dag som jag kommer att minnas riktigt länge.
En dag av sol, snö och hagel.
Ubåtar som navigerat fel, för inte brukar de återfinnas i träd.
Ett troll och broklamp som definitivt måste förvirrat cyklisten ovanpå på bron.
"Tjejer kankänsla" vid fiske i ett högt träd. Tänk vad en golf plockare, en förlängd arm och en kasserad lampa samt tejp kan åstadkomma.
Sen var det ju det där med tutande bil och tuttar oxå.......
Ja. En minst sagt händelserik dag blev det och jag var precis som förväntat i bättre form när jag kom hem än innan jag åkte.
Men vi tar det från början.
Sista dagen i eventhelgen var det dags för Läckö-Kinnekulle CITO-event 2016. Vi skulle städa längs stranden vid Framnäsbadet.
 
 
Det började bra med svag sol, men snart började molnen hopa sig och haglen började falla från en jämngrå himmel. Behöver jag skriva att det då även blev iskallt?
 
 
EO insåg snabbt att inte ens geocachare är så envisa att de fortsätter plocka skräp i hagel och isvindar, så fikat plockades fram, en aning tidigare än utlovat och det var en tapper skara som mumsade jättegod apelsinkaka där på stranden.
 
 
Vi begav oss mot bilarna och lite välbehövlig värme innan vi gav oss ut till några av gårdagens nyare gömmor.
Disney runda: Ubåt var en liten runda som var tänkt för att roa de som cachar med barn. Här stötte vi på en större felnavigering än U137. För hamnar man i en gran med sin ubåt så har man nog gjort något fel på vägen.
 
 
En trevlig runda var det iallafall även för oss som inte har barn med och vi hade minst sagt växlande väder. Först sol, sen snö, med flingor av modell lovikavantar för att lagom till att vi kommit runt bli sol igen.
 
Bockarna Bruse blev en av de gömmorna där vi skrattade högt, mycket pga att det kom en cyklist. Som namnet antyder så skulle vi leta under en bro så jag och Malin gav oss ner på var sida bron och hon kom åt den lättast från sitt håll och kröp även under den helt. Jag stod kvar och skrev i loggen med bron som skrivunderlag. Då kommer en cyklist i skogen varav Titti kliver ut på bron och börjar klampa med tunga steg samtidigt som hon säger högt och tydligt "det är stora bocken Bruse som klampar på din bro".......
Kan man säga annat än att cyklisten såg minst sagt förbryllad ut och hade bråttom att komma därifrån. 
 
Efter rundan var det dags för lunchfika och vi återvände till skolan där det var event dagen innan.
Här passade vi även på med lite mystlösning mellan tuggorna.
 
 
Det var Flitig som löstes och här kopierar jag helt enkelt min logg, för det blev oxå en minst sagt annorlunda upplevelse
"Att vi kunde logga denna är tack vare jamandcat och hennes nyfikenhet på vad som försigått i COs garage.
När vi satt och fikade på dalängsskolans skolgård kom hon på en idé som måste testas. Myst lösning mitt i lunchen utomhus alltså. 
Idén visade sig stämma och vi gav oss av.
Under tiden som vi letar hör vi upprepade tutningar från en bil som parkerat precis bakom vår.
Har sett nakna karlar i skogen när vi geocachat men aldrig råkat ut för detta förut. Titticc som gick tillbaka för att se om de ville hon skulle flytta bilen insåg att det inte var nödvändigt eftersom de två bakom ratten var fullt upptagna med annat............
Vi fortsatte alltså letandet och hittade en jättefin gömma. En kul myst att lösa och en arbetad cache som ger poäng. Att vi sen fick ytterligare en erfarenhet i skogen gör att jag nog sent kommer att glömma denna cache."
 
Lite omskakade av detta beslöt vi oss på att testa PetPoffRoff was here... Sannolikheten att klara av en 4,5/5 var ju betydligt högre än det vi nyss råkat ut för så varför inte?
 
 
Med lite tejp och en gammal lampa kan man fixa mycket........Underbart teamarbete och vi lyckades!!!!
Tjejer kan!!!!!
 
Så till dagens absoluta höjdpunkt:
Tuttar överallt!
Säger inget mer än att den var helt underbar! Värt en rejäl omväg!!!
 
 
Lajt hade som tur var inte glömt pennan vid en av dagens sista gömmor.
 
 
Vilken helt fantastisk dag det blev!!
Trots att jag fortfarande känner mig dagen efter flera dar efteråt så var det värt det!
Tack tjejer för en underbar helg!
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Och Malin fick sin första T5 :). Konstruktionen ser inte helt stabil ut, men det räckte ju.

2016-04-27 @ 18:06:53
Postat av: Birgitta Jonsson

Nja. Stabilt var det inte direkt. Minst av allt i mina ben.....
Men med god hjälp och en gnutta tur så lyckades vi på första försöket!

2016-04-28 @ 08:04:34
URL: http://geoaventyrskaraborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0