Vår eller vinter längs gamla skövdevägen

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Halvvägs upp på Varvsberget har vi fortfarande snö. Så här ser det ut från mitt köksfönster nu på morgonen.
 
 
Det räcker att komma nerför backen så är det redan betydligt mycket mer barmark, men när chansen kom att få ännu mer vårkänsla bortåt Mariestad så tackade ju inte jag nej. Även denna gång visade det sig att det var nästan helt snöfritt i de trakterna.
 
Första målet för resan var att logga några challengecacher, som vi sedan inte riktigt hann med. Men det gör ju inget alls, vi har ju på så sätt en anledning att åka däråt igen.
Andra målet för resan var att logga alla nya cacher som kommit längs gamla skövdevägen. Det målet uppfyllde vi utan problem, vi hade även turen att träffa CO till två av de nya cacherna längs den vägen, Rörsåslokalen  och Perjos .
 
 
Jättekul!!!
En riktigt välgömd cache, som FTFaren som gillar nattliga utflykter hade haft stora problem att hitta. Fast att ringa till CO kl 04 på natten för att få hjälp, vet jag inte riktigt om jag tycker är ok.
Hoppas att vi kommer att ses igen framöver!
 
Solen sken från en mestadels klarblå himmel, men vinden var fortfarande vintrigt kall.
 
 
Inuti bilen såg det vårligt härligt ut men vi frös när vi fikade trots att vi hittade en någorlunda solig plätt.
 
 
Typiskt vårvinter med andra ord. Och visst fanns det snö även bortåt Mariestad, men bara där det var mest skugga. Mossan som stack upp ur snön såg minst sagt spännande ut.
 
 
Det var en trevlig tur längs gamla skövdevägen, och som vanligt blir man förvånad ibland när man kommer till lite smått oväntade platser. Koundergångar är inte helt ovanliga har jag förstått, sen jag började geocacha. Lite akrobatik krävdes att komma dit men sådana små utmaningar är ju bara kul.
 
 
I skogen kan man ju ibland träffa på olika varelser med horn. Vi skrattade gott när vi upptäckte att Lili43 hade råkat bli en av dem!
 
 
Som avslutning blev det även en logg i Challenge #028 Remote Cache Challenge. En riktigt rolig challenge där det gällde att hitta de där burkarna som har långt till närmsta granne. Sånt gillar ju jag så den challengen har jag uppfyllt med råge. Att få signera den idag var extra kul!
Ännu en bra förmiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0