Julen varar ända tills.....

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
December är en månad med många tankar på julen. Lite extra tänkt på julen blev det då det kommit ett stort antal mystar i trakten med just temat jul. Jättekul, speciellt som alla mystarna faktiskt var lösbara även för mig!
Sorkensons decembermystar är alla lösta men bara ett fåtal loggade hittills, några av dem passade vi på att logga när vi ändå passerade mot förmiddagens huvudmål #1 Knep & knåp i juletid -  #8 Knep & knåp i juletid.
Vädret var dock inte det minsta jullikt. Att det var mindre än en vecka sen vi åkte skidor på Våtemossen känns nästan ofattbart.
Idag var det snarare en sväng av översvämningsrisk lite här och var, tur att vi inte skulle ut på denna åker intill ån......
 
 
Dit vi skulle var det dock ingen risk för översvämning iallafall. Fast det fanns kvar åtminstone lite is på ett ställe......
 
 
Hade precis plockat fram kameran när Titti bara försvann bredvid mig. Raklång på en väg i januari. Det hade blivit ett fint kort det, om jag varit lite snabbare.....
Tur att allt gick bra!
 
 
Undrar vad som hänt med den tallen? Såg iallafall märkligt ut.
 
 
Tänk så många täta granskogar man gått i de senaste åren. Förr gick man oftast en omväg när skogen tätnade. Tänk så man kan ändra sig......
En riktigt bra serie mystar, roliga att lösa eftersom de allihop var olika och tänk, nu vet jag dessutom mer om både jultomtens renar och andra spännande saker som hör julen till!
 
 
Fast trots att julen är mysig så gillar jag ändå denna tid då semlor bjuds bättre.
För idag, då solen visade sig var det inte svårt att få känslan av att våren ändå är på gång!
Avslutade en mysig förmiddag hos Malin, som är CO till julmystarna, och fick smaka underbart goda, hembakta semlor.
Kan inte göra annat än att hålla med hennes familj. Vad är en köpesemla mot en av de här?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0