Tankar

 
 
 
 
 
 
 
Jag har alltid gillat att skapa nya cacher. Både sådana som är lite mer än ett petrör, samt vanliga enkla, på fina platser eller längs med fina vandringsleder. Att ta reda på historien som många platser har. Geocaching är ju ett superbra sätt att dela med sig av allt detta.
Jas skapade min första egna cache när jag bara hade loggat 20 själv och sen har det fortsatt. Idéerna tar aldrig slut känns det som. Den första har haft många besök och fungerar fortfarande prima, 7 år efter att den publicerades. 
Men de senaste månaderna har något hänt. Tycker att det tar allt längre tid innan nya cacher FTF-as och sen får många av dem inte speciellt många besök därefter heller. Det gäller inte bara mina egna cacher utan även andras. Det är så skönt att folk inte stressar som galningar för en FTF men jag är ovan vid att det tar 1-4 dygn.
Flera gångerna som vi varit ute i skaraborg det senaste har vi träffat på burkar som bara FTF-ats och sen inte haft fler besök. Två var det över ett år sedan.
Funderar på om folk börjar bli cachetrötta? Eller börjar det bli för mycket plastburkar ute i skogarna? Nu är det ju semestertider så det kan ju påverka men tendensen fanns redan i våras. 
Funderar över hur vi ska göra inför vårt planerade hökensåsevent i slutet av augusti. 
Kanske vi ska låta bli att göra ett cachesläpp i år till det? Det finns ju redan rätt många burkar på Hökensås. Eller bara släppa ett fåtal?
Vi får se hur det blir. Event ska det iallafall bli, sista eller näst sista helgen i augusti. Fram tills dess ska jag nöja mig med att bara logga andras burkar. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anders

Hoppas jag kan vara med på eventet, men nu har jag den helgen i minnet. Jag tycker att en massa burksläpp inte är jättenödvändigt, ni får väl känna efter hur mkt energi ni har. Ang intresset så får jag också en känsla att det blivit lugnare ja, FTF-jakten är inte alls så intensiv längre. Var på AW igår förresten, annars hade jag nog gjort ett försök på din senaste :-)

2016-07-10 @ 01:13:05
Postat av: Inga Johansson

Har också lagt märke till att det inte jagas lika mycket längre. Framför allt är det ofta som nya burkar bara får en FTF-logg och sedan kan det dröja länge innan nästa loggar. Det kanske är som du skriver en viss mättnad. Jag kan känna det själv att jag inte är lika angelägen att ge mig ut och jaga FTF. Det beror i och för sig på andra saker också men jakten lockar inte längre lika mycket. Dessutom kan jag välja bort gömmor som inte verkar så roliga. Jag har inte behov av att rensa ett område till exempel. Det kanske skulle vara bra om en del mindre välbesökta cacher med få FP arkiverades för att ge plats för nya kreationer. Jag får väl fundera på vilka av mina gömmor som borde plockas in.

Svar: Ja, det där med att arkivera för att skapa nytt är nåt jag gjort några gånger. Och ibland låter jag en del bara somna in när det börjar bli problem. Jag håller med, jag väljer kritiskt när jag loggar burkar själv, men visst är det synd att gömmor som är nya inte får så många besök.
bojip

2016-07-10 @ 14:34:28
URL: http://tankstallet.blogspot.com
Postat av: Petra

Det är många som uppskattar ett släpp på event, men själv tycker jag det är lika trevligt utan. I vilket fall som helst är det kul att ni har planer på ett event även i år.

Svar: Ja, det blir event om rewiern godkänner. Inskickat nu. Cachesläpp får vi se hur det blir och hur mycket ork och lust vi har innan
bojip

2016-07-10 @ 19:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0