Varm Geotour med maken Dag 1

 
 
 
 
 
 
 
 
Vi var ju på releaseparty i början av juli, då GeotourSwe släpptes och alltsedan dess har jag velat tillbaka då hela iden med att visa sevärda platser på detta sätt tilltalar mig.
Denna gång följde maken med så caching var inte huvudsyftet med resan. Det är ju så att han inte alls är så intresserad av just geocaching, men kan ändå tänka sig att följa med på några väl valda cacher.
Första stopp var GeoTourSwe - Dovra sjöar en plats som innebar vandring och eftersom vädergudarna var synnerligen generösa med antal grader celscius denna helg så blev det till att åka hemifrån tidigt.
Strax innan 9 var vi på plats på parkeringen och med tanke på den smala vägen sista biten tänkte jag aytt det var ju skönt att vi var så tidiga så vi slapp möta nån, för vem är väl så tokig att åka hit kl 9 en lördagsmorgon?
Det visade sig att jag hade fel. Det var redan en bil på parkeringen, vi mötte folk i skogen samt det kom en bil precis när vi kom åter till parkeringen igen.
Populärt ställe helt klart och det kan jag förstå. Så vackert!!!!!
 
 
 
Ja, det var faktiskt svårt att låta bli att njuta!
Det medhavda kaffet avnjöts med denna fina utsikt!
 
 
Fin vandringsled var det oxå och det blev en bra start på resan.
 
 
 
Nu närmade sig termometern 30 grader, varför inte åka upp till GeoTourSwe - On Top of Old Smokey.
Här är marken varm, när vi varit här tidigare har det rykt ur jorden på vissa ställen, så ja, det blev en varm vandring men en trevlig sådan.
Tillfälle att betrakta fina konstverk på en underbart vacker plats.
 
 
 
Efter denna smått heta promenad ville jag besöka lite mer sjönära resmål. Vi styrde färden mot GeoTourSwe - Engelbrekts holme, precis vid Hjälmarens strand.
 
 
Bryggan hade sett sina bästa dagar och jag tyckte det var riktigt otäckt att vistas ute på den. Spana in hur lite det är kvar av stockarna som går ner i vattnet.
 
 
Pga det letade vi inte så värst effektivt, men nu här hemma så tror jag mig veta var cachen fanns. Vi får se om det blir återbesök nån gång.
En vacker plats var det iallafall!
 
 
 
Det är ju vissa saker som är lite speciella med Geotouren och det är bl.a att man ska skriva ett kodord i passet man laddar ner för att få en chans att få ett coin så småningom. Vissa platser ska man även ladda upp en bild på sig själv från.
Jag märkte så tydligt att det är skillnad när nån av tjejligan är med på turen, eftersom jag inte behöver hålla koll på alla detaljer då. Det är väl tur att jag inte siktar på att få ett coin, eftersom jag missade flera saker dessa dagar.
Vid Dovra sjöar missade jag helt att kolla koden, vid Engelbrekts slutstation som vi besökte dan därpå kom jag ihåg att kolla koden, men hann glömma bort den innan det var dags att fylla i den. Fotot som skulle tas vid Ekoparken i Hallsberg glömdes bort samt jag glömde pennan vid Äskogstorp. Det sista kan ju skyllas på värmen, kjol och linne har inga fickor och jag glömde be maken ta med en i sina fickor.
Detta minne.........
 
Värmen gjorde oss båda trötta så vi avslutade efter mat, bad och gofika på ett mysigt cafe med att åka in till Wadköping. GeoTourSwe - Fru Markurells brev
Här fick vi följa i Fru Markurells fotspår i den fina omgivningen.
 
 
 
 
 
Mycket folk var det ute denna fina kväll, men Wadköping var märkligt tomt så det var lätt att hitta det vi behövde.
Trötta, varma men nöjda begav vi oss till hotellet
 

Kommentarer
Postat av: Inga Johansson

Jag hade gärna velat åka på releasepartyt men det fanns ju inga möjligheter för mig. Därför är det spännande att läsa om era äventyr på geotouren. Kanske kan det bli en resa dit nån gång i framtiden. Koder och sådant där kan vara svårt att ha koll på. Jag brukar annars vara rätt bra på det. Kameran är ett bra hjälpmedel att komma ihåg med. Jag fotar ofta koder och gömmor för eget bruk.

Det blir inte så många loggar för mig nu, men jag toig faktiskt en gömma i Linköping i söndags trots värmeböljan. Men det var en 1/1:a.

Ser fram emot fler rapporter från era äventyr.

Svar: Ja, det är en riktigt trevlig tur, men det tar sin lilla tid och det är väldigt bra att ha sällskap av nån som oxå är geonördig, åtminstone om man har problem med minnet. Brukar oxå använda kameran men glömde det denna gång........Hoppas och tror att du kommer att få möjlighet att åka på geotour du med när du mår bättre igen. Det ska ju sannolikt bli en ny tour även nästa år så då om inte förr hoppas jag vi ses där.
Gillar oxå att läsa om dina äventyr, även om de just nu är av lite annorlunda av en inte så kul anledning.
Men det kommer ju förhoppningsvis bli bättre snart.
bojip

2016-07-26 @ 11:53:40
URL: http://tankstallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0