Vi gör service på ett berg och möter våren!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Onsdag morgon.
Vi ses i Skövde med målet att göra service på Kinnekulle. Solen skiner och det ser ut att bli en underbar dag!
Hur gör man egentligen service på ett berg? Är det med kratta och spade?
Nja, vi hade ju såklart plastburkar och loggremsor med, man kan ju göra service på många sätt.
 
Första stopp blev Timmersdala och jösses vilken dimma!!!!!! Iskallt dessutom, och det var ju inte utan att vi började undra om vår önskan om sol skulle gå om intet.
Även här rimmade titticc i sina loggar: T-dala motion Folkes cache 
"Grattis till "jubelaren" Som i går firade 11år,
Tänk vad tiden går.
Många av dina gömmor jag hittat,
på en del jag bara har tittat..
Men av mig skall de få en logg en vacker dag,
Din gömma 236 loggade bojip och jag..
När du började med Geocaching,
Visste inte jag vad det var för nånting..
Nu är jag en knasig tjej
som är helt inbiten på denna grej..
Tack för denna gömma efter ett motionspår
De andra T-dala jag redan loggat men det var inte igår 
 
varvid Co svarade:
Tanter på tur
i ur och skur.
Loggar på rim det är kul de.
Tack LO för detta.
 
I Timmersdala kändes det som både i ur och skur, men när vi kom upp på Kinnekulle hände det!
 
 
 
Vi mötte verkligen VÅREN!
Temperaturen slutade så småningom på nära 14 plusgrader!
Helt underbart!
Avslutar detta inlägg med några bilder från vår dag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kinnekulle levererar som vanligt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga Johansson

Så härligt det såg ut på Kinnekulle!
Nu är jag hemma och idag har jag suttit ute i solen en lång stund och baa njutit av värmen, ljuset, krokusarna och fåglarna. Men det lär dröja innan jag kan ge mig ut bland burkarna.
Glad vår på er!

Svar: Krya på dig först och främst! Burkarna väntar på dig och de har en tendens att bli fler dessutom! Glad vår tillbaks!
bojip

2016-03-19 @ 14:17:18
URL: http://tankstallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0