Top 5

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
För några dagar sen kom en bra fråga upp på geocaching Skaraborgs Fb-sida. En fråga som är allt annat än enkel att besvara men jag gör ett försök här iallafall.
Frågan var vilka mina absoluta top5 favoriter vad gäller geocaching är?????
Med tanke på att jag har delat ut mer än 650 favoritpoäng så är det en omöjlighet att skala ner det till bara 5, dessutom har jag ju rätt blandade tankar om vad jag ger favvo. Är det en riktigt fin plats ger jag gärna en favvo bara för att jag blev visad dit, trots att det kanske enbart är ett petrör i en gran. Likaså om det är en fin runda att gå, så ger givetvis en favvo. Eller en plats med intressant historia. Men nu anar jag att det inte är det som frågan gällde denna gång.
Den absolut roligaste cachen jag loggat är nog ändå gamla, numera arkiverade Fångarna på fortet som vi besökte redan 2010. Ett helt underbart äventyr som vi desutom fixade tillsammans med en annan barnfamilj.
 
 
 
Men detta inlägg får hädanefter enbart handla om gömmor som faktiskt fortfarande finns på plats och dessutom sådana som finns inom Skaraborgs gränser.
 
Några av Mariestads gömmor som jag uppskattat:
WHO DO VOODOO --
 
Secret Code Cache
BOM-BAD 
 
Size doesn´t matter! 
 
 
Sen finns det ju en massa roliga challengecacher, där det roliga ligger i att se till att uppfylla det som krävs för att kunna logga, som ex,vis Challenge #225 Frankenstein samt även mystserien #01 Någonstans i Mariestad där man får se offentlig konst på ett sätt jag gillar. En liknande serie fanns i Falköping, men den är tyvärr arkiverad nu.
 
 
Vidare mot Skövdetrakten så var nog Mobila Telefoner den som jag uppskattat allra mest, mycket pga av ett roligt upplägg jag inte stött på tidigare.
Nattcacherna Ryd by night och speciellt Black Gold är oxå mycket bra.
Elin, en werigo, med bra tema, var en upplevelse jag sent ska glömma.
V9-PärlanPuzzle Cache #1Not Another NanoSkövde Hightech #1, Molnet
 och Stallsiken är även de cacher jag minns.
Lustiga huset. field puzzle. Här ska man se till att ha gott om tid samt vältankad bil. Tog för oss flera timmar, men en riktigt bra gömma.
 
 
Även Annorlunda gömma 1 samt de två andra i serien var lite av ett äventyr att logga. Riktigt kul med dessa gömmor som är så annorlunda mot allt annat man stött på genom åren. 
 
 
Djävulsnästet är en enkel gömma men på en riktigt spännande plats.
 
 
Falköping har några bra serier oxå. Rörigt värre #4 med kompisar var riktigt bra när jag loggade dem för några år sedan. Likaså multisarna i brottet Det första man blir blind på är ...#1 och Hink och spade... 
Luftslottet är bra, har loggat likadana utanför Örebro samt Halmstad förut, men det blir den inte sämre för. Likaså är Brottskollen och Ordröra bra, med ett upplägg jag inte sett förut.
Gömma Nyckel, vilken lycka när vi hittade loggboken.
 
Lidköping då?
Hemligt rum? och Läckö Slottsvandring är ju bra, i en riktigt fin miljö dessutom. Mörkercacherna Dawn #2.7Dusk 2.3 #Mörkt i skogen samt Dawn #2.4 gillade jag också.
 
 
Meander, älskar att klura......även om jag inte är så bra på det. Heta Linjen är bra samt nya, helt underbara Tuttar överallt!
 
Många gömmor blev det, trots det har jag bara nämnt ett fåtal av alla jag uppskattat genom åren.
Det finns en hel massa roligt att upptäcka och jag är imponerad av hur kreativa många är nu för tiden. 
När jag kollar tillbaka på de gömmor jag rankat här så är det lätt att se att jag är rätt svag för multis samt fältmystar. 
Geocaching när den är som bäst är ett äventyr och det finns massor kvar att upptäcka!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0