Äventyr med temat bäver

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
De där gömmorna som ligger en bit från väg, där ingen anvisning om var det kan tänkas vara lämpligt att parkera, lockar upptäckarlusten i mig. Men det gäller att ha gott om tid samt sällskap på äventyrligheterna.
Bäverfället uppfyllde kriterierna och det blev en rätt spännande väg vi tog trots att det inte var så långt. Det visade sig även att vi inte gick så rakt.......
 
 
Bjuder på min logg för gömman:
 
"Utmaningen för denna gömma visade sig vara att hitta ett vettigt vägval. Vårat var nog sannolikt inte det bästa. Parkerade vid en vändplan och fick passera först genom stiglös skog innan vi tog vägen via en hästhage och sen tät granskog, innan vi helt plötsligt kom ut på en skogsväg som definitivt inte fanns på kartan. Följde den en bit åt ena hållet där den övergick i en stig som turligt nog även visade sig leda till en bro över en bäck som var alldeles för bred att hoppa över. Sen blev det lite stigfri vildmark igen innan vi 10 meter från gömman kom ut på en öppen yta med en "autobahn" (lite lätt överdrivet) som ledde därifrån åt andra hållet. Det hade alltså med lite god vilja kunnat vara en drivein. Nu är jag ju en person som gillar att hitta min egen väg så vårt vägval hit gör att jag inte kommer att glömma platsen i första taget. Men ska jag göra återbesök så lär det nog istället bli via skogsvägen som verkar leda hit från granncachen lillån.
Ett härligt förmiddagsäventyr fick vi och en spännande plats fick vi se. Tusen tack!!!!!"
 
 
 Här står jag vid nollan och ser vilken väg vi borde valt, en nästan bilvänlig skogsväg.
 
 
 
Nu råkade ju vi välja den lite mer äventyrliga vägen och det innebar ju att även bilen fanns däråt, så efter att ha beskådat bäverns framfart var det bara att ta samma väg tillbaka . 
 
 
Stötte på ett jakttorn delux på återvägen.
 
 
Efter att ha hittat tillbaka till bilen körde vi mot Madängsholm där vi packade upp fikakorgen . 
 
 
 
 Vinterns första glögg med sönernas lussekattskreationer smakade ljuvligt efter "äventyret"

Kommentarer
Postat av: Petra

Haha, och jag tyckte som jag valde fel väg dit :)

Svar: Du hittade alltså en bättre väg?
bojip

2016-11-26 @ 12:24:42
Postat av: Petra

Åtminstone kortare :) Sedan tog jag vägen ni också hittade tillbaka till bilen.

2016-11-28 @ 19:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0