Välstädat hos familjen Bäver och några kvarnar på vägen hem

 
 
 
 
 
 
Sista dagens event blev som brukligt ett med temat städ. Läckö-Kinnekulle CITO-event 2017
Denna gång var det Sandbäcksbadet som skulle få en välbehövlig uppfräschning.
 
 
 
Av någon kanske inte helt märklig anledning blev det även välstädat hos familjen Bäver.
Bäversafari @ Brantabäcken skulle jag tro var en starkt bidragande orsak till att så skedde.
 
 
 
Det var en hel del skräp som samlades in.
 
 
 
och det var nöjda cachare som avnjöt saft och goda muffins efter en timmes städande.
 
 
Efter eventet satsade vi bl.a på  Vattentornet Spotting Cache. Det är alltid med viss "andanihalsenkänsla" jag tar mig an en sådan, trots att de brukar vara roliga. Detta pga att vi lyckades tappa bort det viktiga återställningskodordet på den första vi en gång gjorde och det innebar en hel del problem.
Den här flöt på klockrent även om "andanihalsenkänslan" infann sig även vid logg. Men en signatur blev det. Och en favvo såklart!
 
 
Vägen hem gick via inte mindre än tre kvarnmiljöer.
Resville kvarn har vi loggat förut, nu blev det stopp för en fika här.
Det hade väl ungefär halva Lidköpings pensionärsstab oxå tänkt sig då det var våffelservering i kvarnen just denna dag. Det störde som tur var inte oss, då kön för att köpa våffla var megalång, så vi hann fika klart innan nån våffelätare ville nyttja bordet där vi satt.
 
 
Resville har nu fler cacher efter ett sannolikt mycket trevligt event på självaste påskafton.
Äggjakten 3: Flian var en av dem.
 
 
Resville är en fin liten by och vi vandrade över denna fina bro för att komma till nästa cache.
 
 
 
 
Forssa-Slugga kvarn med sin fina miljö.
 
 
En liten ö mitt i forsen med en bänk att sitta och filosofera på. Fint!
 
 
Stockens kvarn blev dagens sista logg för min del.
 
 
Ett bra avslut på ännu en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0