Årets mörkaste tid

 
 
 
 
 
 
Vintersolståndet och årets kortaste dagsljusdag visade sig bli en solig dag.
Planen från början var egentligen att åka till Linköping denna dag men så blev det av olika anledningar inte och tur var ju det då vi till sist enbart fick förmiddagen till förfogande ute i skog och mark. 
Hemma var det fortfarande snö men utanför Mariestad var det barmark så vi hamnade där och hittade en trevlig runda på vägen mot Töreboda.
Trots årets mörkaste dag var det tydligt att vi går mot ljusare tider!
 
 
 
Visst märks det att solen står lågt så här års.
 
 
Synnerligen passande plats för en gnagare.
 
 
Kan inte låta bli att bli glad över att det publiceras cacher där man inte bara kan hoppa ur bilen och logga en burk i närmsta gran utan faktiskt kan få en njutbar promenad på köpet. För det var just så det var, även om skogsmaskiner varit framme och gallrat lite närmast vägen.
 
Midvinter och dan före dan. Vad passar väl bättre än en lugn stund vid en sprakande brasa på kvällen denna för många alldeles för stressfyllda tid?
Ryds grottor är aldrig fel och ett event på platsen lockade till besök.
 
 
Mysigt med samspråk över en mugg glögg. 
Tror jag slant lite med fingrarna här men lite kul blev fotot trots allt.
 
 
En överraskning i form av ett reflexspår bjöd EO oss på och efter en fin och lite halkig promenad var vi åter vid brasan som nu blivit perfekt för korvgrillning. 
En fin avslutning på dan före dan.
 
 

Kommentarer
Postat av: anna-lena

Outtröttliga ni! Är så imponerad över att man inte tröttnar. Jag gör ju det av ock till. Få se dock, om vi kan få till lite geocaching i morgon... HA det gott!

Svar: Jo. Jag tröttnar oxå ibland faktiskt och jag hade nog inte hållt på längre om jag inte haft tjejligan. Men fortfarande tycker jag att det är ett fantastiskt sätt att umgås utan krav, få motion utan att man märker det och det ger ju alltid fina minnen.
bojip

2017-12-26 @ 13:13:10
URL: http://femfemman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0