Alldeles för länge sen sist

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag mår bra om jag får komma ut och leta plast regelbundet så ja, jag får lite geoabstinens om det blir för länge mellan gångerna. 
Nu blev det faktiskt 2 långa veckor utan en endaste liten logg och det är alldeles för länge.
Så vad gör man när det går att få till en liten tur och kroppen egentligen är rejält förkyld? Jo, jag laddade mig med otrivin comp (fantastiskt bra grejer det där) och alvedon, klädde på mig som en liten kåldolme och gav mig iväg hemifrån, för alternativet att sitta hemma ännu en dag framför TVn med snorpapper var inte så lockande.
Kanske jag inte blev friskare av att gå lite i skogen, men jag blev iallafall desto gladare.
Vi loggade lite sen tidigare lösta pussel och lärde oss återigen att den där stegen, den ska man inte plocka ur bilen......
 
 
Tur att Malin är så vig och att det fanns diverse smått och gott att improvisera med.
 
Här har vi varit förr. Kan inte låta bli att förundras över hur de hamnat här.
 
 
Vi hade bestämt oss innan för att avsluta med fika på kondiset i Moholm och jag tror vi båda var lika förvånade när vi kom dit, för den orten har ju inget cafe.
Men grannbyn Tidan har och det var det vi båda tänkte på när vi åkte mot Moholm.
 
 
Att jag sen blev bjuden på fikat för att jag fyllt år gjorde ju inte vår utfärd sämre.
Tror bestämt att de oväntade födelsedagspresenterna är de allra bästa.
Några mysiga timmar blev det, som ett synnerligen välkommet avbrott från att ligga utslagen i soffan och försöka bli frisk.

Kommentarer
Postat av: Inga Johansson

Roligt att komma ut. Har också varit förkyld länge men nu hoppas jag det har vänt. Det är idag en månad sen jag var ute och loggade något så det börjar bli dags. Ha en fin helg och krya på dig!

Svar: Tack! Hoppas verkligen att dina krafter återkommer oxå. Trist med en förkylning som sitter i länge, det tar på de krafter som redan är begränsade.Jag är nu nästan bra igen, men så trött fortfarande. Men det blir bättre dag för dag!
bojip

2017-02-10 @ 14:37:01
URL: http://tankstallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0