Precis lika underbart som det ser ut

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det finns så mycket med geocaching som jag uppskattar. 
Jag gillar självklart alla de cacher som erbjuder ett äventyr av ett eller annat slag, eller de där det är en utmaning att komma på hur man ska komma åt loggboken. Lika självklart gillar jag alla de cacher som visar mig till fina platser eller de där det finns en historia att berätta. Sen är det ju de där cacherna som visar en fin runda där man även får sin välbehövliga motion. Och alla fina fikaplatser såklart, för att cacha utan att ta fikapaus nånstans finns inte på kartan för min del.
Igår var en helt ljuvlig dag som kommer att stanna kvar i mitt minne, länge, länge.
Inte alltför långt bort så var det en riktigt ovädersdag, med snö och halka, men vid Vänerns strand var det vår!
Dessutom ägnade vi flera timmar åt njutcaching när den är som allra bäst. Inga avancerade gömmor, men naturen de var placerade i gör mig bara så lycklig.
Som nog de flesta av dem som läst min blogg så har jag några områden i skaraborg som ligger mig extra varmt om hjärtat och Kålland är ett av dem. Innan jag började geocacha så var Kålland förknippat med Läckö slott och Spiken, men det är ju så mycket mer. Lite Bohuslänskänsla (men utan tång) och med vandringsleder som kan göra en vandringsvän som mig yr av lycka. Speciellt en solig dag som igår.
Vi loggade fem cacher som alla låg på helt fantastiska platser. 
Källstorp - Kap Väst och  Källstorp - Kap Nord grillplats (som även blev vår fikaplats för dagen).
Denna vandringsled har vi gått förr, hösten 2015, men nu fanns dessa båda nya cacher. Om det tycker jag, för jag gör gärna återbesök på ställen jag tycker om.
 
 
En fantastisk fin vandringsled som via spångar leder oss ut i "övärlden".
 
 
 
 
 
 
 
Efter denna fina vandring fortsatte vi mot Sjövik #2 SlogbodarnaSjövik #4 Final, Ore udde och Sjövik #1 Badplatsen. Här var det inte en vandringsled utan vi fick följa en skogsväg samt göra några små strandhugg ut från den.
Men sådana strandhugg det var. Lika fantastiskt fint även här!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Trean i serien hoppade vi över. Mestadels av den anledningen att det var trädklättring, men även av en anledning till.
Jag har när dessa är loggade nått upp till den magiska siffran 7999 loggar och vi har ju som tidigare berättat en liten plan för våra milstolpar som förhoppningsvis kan infalla på samma gömma.
 
 
Isen smälter och vi kände att våren närmar sig med stormsteg nu. Underbart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0