Äventyr!!!!!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Häromdan åkte vi till Fjugesta. En plats som kanske inte är ett av gemene mans önskeresmål för vad finns väl i närheten där som lockar turister? Ingen strand heller tror jag, för syftet med vår resa var allt annat än sol och bad. 
Vi ville ha äventyr!!!!
Det fick vi med råge. Två av de bästa cacher som jag loggat fick besök den dan.
Massor av kort blev tagna men de flesta behåller jag för mig själv då de spoilar lite väl mycket. 
De jag väljer att visa här tror jag inte kommer förstöra upplevelsen för de som har dessa underbara cacher ologgade.
 
  
In to the unknown... är ett lite spöklikt äventyr där det gäller att hitta fem tresiffriga tal som är dolda på olika sätt inne i detta pimpade ödehus.
 
 
Eftersom fönstren är förtäckta är det rätt mörkt inne och det ger utrymme för diverse skrämmande överraskningar under letandet. 
En cache som är omöjlig att logga utan att ge en favvo. 
Från ett äventyr till ett annat och även GeoTourSwe2 - Once a year  är bara helt fantastisk!!!
 
 
Här gällde det att besöka två platser som gav de ledtrådar som behövdes för att starta huvuduppdraget. Det var några helt fantastiska delsteg till detta huvuduppdrag!
 
Vi kröp, klättrade lite samt tog även ett fotbad under tiden. 
 
 
 
 
 
 
Inte helt rena efter dessa övningar, men oj så lyckliga vi var när loggboken hamnade i vår hand. 
 
Det obligatoriska fotot som krävdes i loggen kändes så bra att ta!
 
 
Underbart räcker inte för att beskriva det som vi tack vare en sanslöst kreativ CO fick uppleva.
Det tar tid att logga dessa två och det var värt varenda minut. 
 
Äventyrscaching när den är som allra bäst!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0