Geotourhemfärd

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter en hotellövernattning och med tillhörande hotellfrukost i magen så väntade nya äventyr.
Hotell Borgen var så vackert i morgonsolen. Namnet är passande, för visst liknar det en borg lite grann.
Första stopp på vår inte så raka väg hem var GeoTourSwe - Lekeberga-Sälven naturreservat . CO skriver i sin beskrivning att här stillnar vardagens brus och jag är benägen att hålla med. Vilken rofylld plats det var, även om det hade kunnat starta allt annat än rofyllt. Vi valde nämligen inte helt rätt väg och det är brant om man som vi börjar här.
 
 
Halvvägs ner trampade jag på en kotte som rullade undan och jag gjorde en praktfull vurpa och hamnade raklång i backen. Som tur var kom jag inte i rull......
 
 
Väl nere var tystnaden total och det var en mycket vacker promenad fram till cachen. Visst märks det att det är torrt för jag tror det är mer vatten normalt i bäcken.
 
 
 
Vi valde trappan upp......
 
 
Vi fortsatte sen vidare mot GeoTourSwe2 - I tidens spår som var ett av huvudmålen för vår resa men råkade köra fel och hamnade vid GeoTourSwe2 - Borgaresjö skansar i stället. Absolut ingen dålig felkörning för på så sätt kom vi till resans andra fornborg. Även här fanns mängder av sten.
 
 
Vackert!!! 
 
 
 
Vägen som GPSen envisades med att vi skulle ta till Tryggeboda limstensbrott var inte det bästa vägvalet, under några kilometer, men sen blev det bättre och vi kunde parkera och starta vår vandring i tidens spår.
Precis som förväntat så var det en mycket bra geocache i en otroligt häftig miljö.
 
 
Extra spännande var att det vid platsen nedanför var sån temperaturskillnad.
 
 
Kändes som att det plötsligt var minst 10 grader kallare när vi närmade oss schaktet och det var riktigt skönt denna varma dag.
 
 
 
 
Ett dopp i grönt kanske?
 
 
En timme senare var loggboken signerad och jag har nu loggat totalt 42 av tourens 93 cacher. Det finns alltså massor kvar att göra och Örebrotrakten lär nog få mer besök framöver.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0