Linneduk på Kinnekulle

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har vissa problem med mobilens stavningsprogram. Kinnekulle var åtminstone ett av de orden som mobilen tyckte var totalt oanvändbart och i stället föreslogs ordet Linneduk. Nu har den ju i och för sig vant sig vid att jag föredrar Kinnekulle, men hur ofta använder man ordet Linneduk idag när man skriver på sin mobil??
I vilket fall som helst så kommer jag osökt att tänka på just Linneduk när mysten Råängen helt plötsligt visade sig lösbar. När den kom för några år sen så hade vi en messingerdiskussion om nämnda myst på Kinnekulle, då viss förvirring uppstod om varför jag skrev om dukar när vi diskuterade tänkta resmål. Oftast är det ju så när jag skriver att jag inte läser vad som verkligen kommit på pränt.
Nåväl, denna dag stod återigen en resa till nämnda duk på önskelistan. 
Vi började med en mycket trevlig myst vid namn Boet som visade sig ha en riktigt fin slutgömma. Kul!!!
Sen blev det promenad. Vandringsled Blå - Råängen. CO skriver att vandringsled och naturreservat är en perfekt kombination för geocaching och jag kan inte göra annat än hålla med.
 
 
Mysten Råängen låg dock inte i det fina området jag trodde, utan här fick vi vackert gå med höga knäuppdragningar bland nedkapad sly i nästan 500 meter.
Inte helt fel att åka upp till Kinnekullegården och äta lunch där efter den promenaden.
 
 
Mätta och belåtna fortsatte vi mot Stenbrottet och en väldigt fin promenad runt sjön i botten. Sehr Schön (sjön) är en av de cacherna som släpptes i samband med grilleventet där i våras och vi var överens om att vi allihop uppskattade att de inte hängde längs bergväggarna ett antal meter upp.
Jag tycker att det självklart ska finnas cacher för de som gillar den typen av utmaningar, men de borde vara utanför den normala 161-metersregeln. Så många fina platser som är blockerade med en T5.
 
 
Mobilens kamera fick jobba hårt här i denna vackra miljö.
 
 
 
 
 
 
 
Avslutningsvis gjordes ett besök vid min Kapten Fulskäggs potatisklyftor .
 
 
Namnet är faktiskt oxå ett resultat av ovan nämnda rättstavningsprogram.
"Allting började med att vi åkte till Linköping för att leta potatisklyftor.  
Eller egentligen så letade vi efter en piratskatt men när vi skulle berätta om vårt äventyr så tyckte mobilens stavningskontroll att man inte letar piratskatter nu för tiden utan potatisklyftor."
 
Kul att se hur ens cache fungerar i verkligheten.
 
 
Titticc skrev mycket fyndigt i sin logg  
"När jamandcat och jag gömman gjorde..
Så satt CO å "kråset smorde"
Hon satt där och åt sitt ägg..
medans vi funderade på Kapten Fulskägg" 
 
 
Hemåt efter detta vi styrde, nöjda med en bra dag tillsammans på finaste Kinnekulle. Det bästa av allt: Vi har många anledningar till återbesök för än finns det massor av små gröna lådor kvar.

Kommentarer
Postat av: Inga Johansson

Jag har också problem med autocorrect. Det blir många tokigheter. Idag senast blev det fre i stället för ftf. Lyckades helt oväntat ta en FTF på en ny reverse cache i Tranemo, långt hemifrån och ett bra tag efter släppet. Kul och väldigt överraskande.

Väldigt fina bilder! Hoppas jag kan åka tillbaka till Kinnekulle nån gång. Ha det så gott!

Svar: Grattis igen till FTF!!!! Kul!Visst är det kul när man kan skratta åt tokigheterna. Hoppas verkligen att du får möjlighet till ett återbesök på Kinnekulle. Fast det finns mycket fint i dina trakter oxå!
bojip

2017-06-17 @ 20:13:37
URL: http://tankstallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0