Rödlök på pinne. Nu är det vår i Mariestad

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vet inte om rödlökar på pinne är ett vårtecken, men kanske är det så? Iallafall så var det precis det vi såg i Mariestad, en isande kall marstisdag.
 
 
Planen var att avlägga ett besök vid Stammtisch XXVI, detta regelbundet återkommande lunchevent, som dagen till ära var förlagt till Pipes of Scotland. Mycket god mat samt trevligt sällskap bjöds vi på där.
Sen var även planen att besöka några av konstmystarna i serien "Någonstans i Mariestad".
 
 
 
Mäta och räkna, samt lite UV-hjälp och fyra av de kvarvarande mystarna kunde lokaliseras.
Den typen av mystar gillar jag!
Men vi träffade även på riktiga vårtecken, alltså förutom rödlökarna.
Häll på att trampa på denna vackra slöfock. Tur att marken var så kall som den var för inte var det mycket fart på den inte. 
Men anar att den inte gillat om jag trampat på den, då hade den nog bitit mig oavsett hur kall och stel den än var. 
 
 
Sista vårtecknet var av betydligt trevligare sort. Årets första för min del.
 
 
Trots att dagen var iskall så finns det mycket som lovar att våren snart är här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0