Fågel, fisk och mittemellan

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fågel är första cachen i en serie av fyra i ett smått osannolikt backigt landskap, inte alls långt från min hemby Hångsdala. Trots att jag bott rätt nära i mer än 20 år var det ett ställe jag inte visste fanns.

CO skriver: "Ta alla 3 i ett svep med rask språngmarsch så har du gjort en prestation" och det kan jag bara hålla med om.

Vilka höga backar och ännu djupare dalar!!!! Bilderna gör på inget vis rättvisa på alla höjdmetrar som vi erbjöds att övervinna här.

Utsikten från fågel här nedanför.

 
Mittemellan var oxå mycket riktigt mittemellan topp och dal.
 
 
Inlandsisen måste ha härjat vilt i trakten för hur kan det annars ha blivit så här?
 
 
 
Bilcache erbjöd lite skog och en bil som nog inte har används på väldigt länge. Vägen var helt klart i bättre skick.
 
 
När vi står där börjar det falla stora tussar från skyn. Snö.....I maj.......
 
 
Jodå, vi tog stigen hem.... eller åtminstone vägen från fisk.
 
 
Fikaplats hittade vi dock inte. Det fick bli ett stopp vid Suntak med sin fina hembygdsgård. Ett bra slut på en strapatsrik liten geotur
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0