Team Sawmill

 
 
 
 
 
 Allt började med ett litet inlägg på FB.
En cache med 100% favvopoäng skulle gå i graven pga rivning. Inte sådäralldelesförlångtbort heller egentligen men att åka och logga själv var en omöjlighet. Äventyret rivstartade nämligen med klättring och det vet nog de flesta att det inte är in starkaste sida, dessutom har jag svårt att köra bil såpass långt själv.
Men då upptäckte jag att konagirl77 var intresserad av att åka. Slängde iväg en liten förfrågan om jag möjligen kunde få följa med och det fick jag. Kul!!!!!
Kl 10 samlades vi på parkeringskoordinaterna till SAWMILL PART II ( CONTINUED ) där vi träffade på självaste CO. Trevligt!!!
 
 
Totalt blev vi ett gott gäng på inte mindre än 9 cachare som sedan hjälptes åt med de olika delarna i äventyret.
Nu spoilar jag hej vilt men CO är tillfrågad och cachen är ju nu arkiverad så det känns helt ok..
Allt började med att hitta koordinaterna till steg 2 som fanns i det lilla, lilla petröret långt däruppe.
 
 
Vädret var väl inte helbra men det gjorde inte så mycket och jag fick nu förmånen att se hur det gick till när det ska klättras med rep.
Först skulle repet på plats och det lyckade efter några försök med jätteslangbellan vars namn jag glömt.
 
 
Förankring och fastsättning innan Rudolf, förlåt S00björn med röda näsan steg till väders.
 
 
 
Såg inte så högt ut nerifrån men uppifrån var det nog allt lite högt trots allt.
 
 
Efter att ha glömt kvar ett repskydd högt däruppe och även lyckats få ner det igen gav vi oss av mot steg 2.
Leta, leta, både högt, lågt och lite mittemellan. Hur svårt kan det vara egentligen för 9 personer att hitta ett petrör??????
 
 
Till slut gav vi upp och kontaktade en livlina som loggat förra veckan. Ser ni det stora trädet sa han.......
 
 
Japp. Helt klart ska det rivas på platsen och trädet hade varit nåt av det första att försvinna och därmed även ledtråden till vart vi skulle sen. Tur att CO var snabb att svara på vårt nödrop och kunde lotsa oss vidare.
Hit in skulle vi.
 
 
Här var vår uppgift att leta efter text skriven med UVpenna samt QRkoder inuti hela det gamla sågverket.
 
 
Jag är egentligen ingen vän av att gå i gamla övergivna byggnader men upplägget att hitta dolda ledtrådar gillar jag skarpt.
 
 
Ord som handduk, ventil, varmt och kallt, tvål hittades och vi kunde ringa in vart vi skulle hitta koordinaterna till slutgömman nånstans.
Oj, vad vi letade. Alla ställen undersöktes både en, två och fem gånger innan de förlösande orden äntligen kom. Så himla bra gömd!!!
 
 
Så skulle det då letas igen. Denna gång efter finalen. Många tankar föddes och förkastades allteftersom de inte funkade. Hinten "användes mycket förr" gav oss bara ännu mer myror i huvudet.
 
 
Till slut fanns den ju bara där!!!!
Mycket bra avslutning, fast hinten föll inte på plats förrän jag kom hem........
 
 
Mycket nöjda återgick vi till våra bilar som stod parkerade strax intill den gamla sågen som brann för sisådär ett år sedan.
 
 
Mycket nöjda och ganska skitiga begav vi oss till Glasets hus för en välförtjänt lunch. Kanske det lyftes på några ögonbryn hos de som var lite mer uppklädda än oss men det brydde oss föga.
Några cacher till blev sedan loggade under det gemensamma nicket "Team Sawmill". Riktigt kul att sammanträffa med ett gäng, mestadels tidigare okända cachare, så här och ha riktigt roligt tillsammans under en dag allt tack vare FB.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: plychbjörn74

hittade in hit på din sida av en tillfällighet när jag sitter o letar efter lite fakta på nätet! vilken trevlig läsning du bjuder på och riktigt kul att ni gillade cachen, välkomna tillbaka till Limmared! Fridens Liljor/plychbjörn74

2019-05-22 @ 15:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0