Platser på U

 
 
 
 
 
 
Långhelg väntar och äldste sonen hade inget emot att komma hem och fira födelsedag. Varken jag eller Titti hade nåt emot att ta en tur till Linköping heller.
Tidig fredag morgon bar det så iväg med första stopp i Gränna.
Sen var tanken att vi skulle logga de sista i E4myst-serien och vi började med några fina platser i Uppgränna-trakten.
Solhöjden, vilken plats!!! Och vilken väg det var att köra för att komma hit. Uppför var ordet, och inte skulle jag vilja åka hit med vinterväglag, men denna fredag gick det lätt. Ett cafe fanns strax intill, som skullke öppna dan därpå, så hit får det nog bli återbesök, av mer än en anledning. Vi hittade inte cachen.
 
 
 
 
Vi fortsatte vår färd på smala vägar uppepå höjden och hittade en skylt jag inte kunde låta bli att tycka om!
 
 
 
Lite tidigt för fika med en liten kaffeslurk fick det ändå bli på denna vackra plats.
 
 
Här har jag varit förr men en sevärd plats som jag inte hade nåt emot att besöka igen.
Den lilla stenkyrkan i Stavreberg byggdes 1852 av 11-årige Frans Johansson och hans äldre bröder.
 
 
 
I trakten var det en fördel att vara lång och det var knappt att mina kanske inte alltför ståtliga 165cm räckte på många ställen.
 
 
I Ödeshög blev vår plan abrupt avbruten av mörka moln som visade sig innehålla både hagel och regn så vi avbröt vår mystserie och körde raka vägen till Linköping i stället. Ullstämma har vi varit förr och här visste vi att man kunde fika under tak, någoit som var skönt då regnet inte upphörde förrän vi nästan fikat klart.
Men då visade sig solen igen och vi tog en fin promenad i området.
 
 
Lägg märke till elstaketet. Undrar vilka djur som ska inhägnas just här?
 
 
Utsikt från Fågeltornet.
 
 
Ännu ett fin del i detta enorma naturoråde utanför Linköping.
Nu hopar sig de mörka molnen igen och vi vänder åter mot bilen för hemväg igen. Lustigt nog så släpps det en cache bara 500 meter hemifrån just när vi går här. Hur ofta händer det????? Typ aldrig, och så befinner jag mig på andra sidan vättern.
Nåväl, jag jagar ju ändå inte FTFer men om jag varit hemma hade det nog varit svårt att låta bli så det var skönt att slippa tänka på det.
 
 
Nu väntar några trevliga dagar med alla sönerna hemma och ännu en resa till Linköping blev till en härlig utflykt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0