Fullmåne på blängsmossen

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
För några veckor sen kom vi att prata om ett evenemang som "Älska billingen" skulle anordna och att det lät så mysigt. Det skulle bli dels en skidtur, men även en snöskovandring i fullmånens sken, med fikastopp vid öppen eld. Allt detta skulle ske vid en plats som har en märklig dragningskraft på mig, nämligen Blängsmossen uppe på Billingen. Oj så sugen jag blev på att följa med, men det var ju inte slut förrän närmare midnatt och det är alldeles för sent för mig.
Tanken föddes då på ett event lite tidigare på kvällen och Elin var inte sen med att haka på. Fullmåne på Blängen var fött.
Redan i tisdags kväll ville hon dit för att reka och jag fick frågan om jag ville följa med.  Såklart jag ville och även maken hakade på.
 
 
Allt var vitt och fullmånen sken från en klar himmel. Magiskt så ljust det kan bli med bara månen som lampa och bilderna nedanför är tagna med mobilen utan nån annan belysning ön just fullmånen.
 
 
 
 
I fredags kväll var det så dags. Månen lyste med sin frånvaro men det gjorde inget för det blev en väldigt mysig kväll ändå.
Det fanns tillgång till snöskor om man ville testa och såklart ville vi ju det.
 
 
Betydligt jobbigare än att åka skidor är omdömet och det gäller att gå bredbent.
Men vilken himmel!!
 
 
Även här fick mobilen jobba, med lite extra belysning från pannlampan, för utan den såg vi inte så mycket på vår snöskopromenad.
 
 
Åter vid fågeltornet brann en brasa och vi samlades runt den i mysigt samspråk alltmedans våra korvar grillades.
 
 
 
 
Vilken kväll det blev!!
Återigen kan jag bara konstatera att jag gillar vintern mer och mer för varje år som går, speciellt när den är så här.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0