En dum mosse?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dumme mosse är en riktigt trevlig plats som jag besökt en gång tidigare för ett par år sedan. Nu var det läge för ett återbesök för det har kommit några nya cacher i området. Inte mindre än fyra multisar och det är ju en cachetyp jag gillar så varför inte tillbringa en varm söndag i maj med att räkna naturbänkar och fikabord?
 
Varmt var det som sagt, man tar den skuggan som erbjuds eller var det annat på gång som lockade?
 
 
Här har hänt grejer sen jag var här sist. En fantastiskt fin och bred led ledde oss nu runt i området.
 
 
 
 
Vid earthcachen Dumme mosse (som jag redan loggat) blev vi fotograferade allihop.
 
 
 
Här skulle vi även studera en skyltsamling lite närmare för att kunna lösa Vägval vid tjärnen. Lena rabblade Niklas, Anders, Lena, Petter osv högt, medans Anders översatte till siffror som jag räknade ihop och trot om ni vill men vi fick fram en koordinat som visade sig stämma riktigt bra.
 
Badsjön från 2005. Vilken sanslöst vacker plats!
 
 
Det var här vi ångrade att vi lämnat fikat i bilen.
 
 
 
 
 
Beslut togs om att vi behövde fika så vi vände åter till bilen och hämtade ryggsäckarna och eftersom antalet fikabord var stort så valde vi ett av dem för en välbehövlig energipåfyllning.
 
 
Väldigt vackert vid den lilla bäcken som rann förbi vårt fikabord.
 
 
Naturbänkar skulle oxå räknas. Och ja, de var oxå många fler än jag kunnat tro. Fina dessutom! Fast inte så bekväma att ligga på.
 
 
 
Rotvälta i vacker form.
 
 
Lika fin "stig" hela vägen. Sist jag gick här balanserade jag långa sträckor på en liten smal spång.
 
 
 
Räddningsaktion av liten burk.
 
 
Alla fyra multisarna hittades och som bonus hittades även en naken solbadande man!
Gillar COs note i cachen efter vårt besök:
 
"Gratulerar till bonusfyndet 😄

Till kommande besökare: Den nakna mannen ingår inte i cachen, så var snälla och flagga inte Needs Maintenance om han är borta vid erat besök."

Efter ett par svettiga timmar (termometern var på ca 26 grader denna dag) passade ett besök vid Domsands pir bra som avslut på en härlig dag!

 
 
 
Vad gör man en ledig varm söndag i maj?
Tja att räkna fikabord och naturbänkar är ett bra alternativ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0